שוטרים בביתו של יהודה גליק
שוטרים בביתו של יהודה גליקצילום: יהודה גליק

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק עוכב הלילה (רביעי) לחקירה במשטרה ושוחרר בערבות בשעה 04:00 לפנות בוקר.

במשטרה חושדים כי גליק גנב מסמכים מתיק החקירה שלו אתמול בבוקר, בעת שנחקר לאחר מעצרו בהר הבית.

בשעה 23:30 אמש הגיעו שוטרים לביתו של גליק וערכו חיפוש בכל הבית, "החיפוש בעיצומו, כל הבית, באיפור של הילדה, במכונת הכביסה", תיאר גליק בחשבון הטוויטר שלו. ''שוטרים בבית בחצות הלילה אחרי יום שלם של טרטורים''.

נזכיר כי אתמול בשעות הבוקר נעצר גליק במהלך סיור בהר הבית עם שני חברי קונגרס אמריקנים, לאחר שהשוטרים במקום טענו כי הלך לאט מידי בשטח ההר. הוא נחקר מספר שעות ואז שוחרר. אמש כאמור פשטו שוטרים על ביתו והוא נלקח לחקירה נוספת.

ח"כ לשעבר יהודה גליק מעוכב לחקירה במהלך עלייה להר הביתבאדיבות המצלם

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את חבר הכנסת לשעבר גליק, סיפר: "מהרגע הראשון מר גליק שיתף פעולה מלאה ומסר לחוקרים שהוא אינו יודע במה מדובר, והמסמכים היחידים שיצאו תחת ידו, הם מסמכי השחרור עליהם חתם בסוף חקירתו על המעצר ההזוי, מעצר השווא שהיה בשעות הבוקר.

''חרף טענותיו אלו המשיכו החוקרים שעה ארוכה תוך שהם הופכים את ביתו, לבצע את החיפוש בסופו הוא אף נלקח לתחנת המשטרה ועוכב לחקירה בה מסר שוב את גרסתו המלאה. בשעות הבוקר הבטיח להם, לאחר שהם הבינו שגירסתו היא נכונה, שהוא יבדוק אם עוה"ד לו מסר את המסמכים ואם המסמכים נמצאים תחת ידו".

לסיום תקף עו"ד קידר את התנהלות המשטרה: "משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעיתית והכל לאור העובדה שהמעצר המוקדם היה מעצר שווא שהביך את משטרת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר לפנות בוקר: ''הלילה ביצעה המשטרה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר אתמול בבוקר את הסדר בהר הבית, וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה.

''אתמול, בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה, ערכו חיפוש במקום ועיכבו את החשוד לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים''.