יועז הנדל
יועז הנדלPhoto by Flash90

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן מבהיר בראיון לעלון השבת "שביעי" המתפרסם בסוף השבוע הקרוב, כי אין מקום לשלב נשים בתפקידי לחימה ביחידות מיוחדות.

בתשובה לשאלה "לוחמות בסיירת מטכ"ל", אמר הנדל, בעברו לוחם וקצין בשייטת 13, "לא יקרה, תפקיד הצבא הוא לנצח ולא לעסוק באג'נדות".

"מצד שני", הוסיף הנדל, "המלחמה הנוקשה של החרד"לים נגד גיוס בנות למקומות בהם הן יכולות להילחם היא מלחמה אבודה וגם לא חכמה במיוחד".

"ביחידות שבנות יכולות לשרת תוך עמידה בפקודות השילוב הראוי - הן צריכות לשרת. ואני גאה בבנות הציונות הדתית שבוחרות בדרך זאת", הדגיש הנדל.

בכך חולק הנדל על עמיתתו לסיעה, חברת הכנסת אורנה ברביבאי, לשעבר ראש אכ"א, שטענה במספר הזדמנויות לאחרונה כי יש לפתוח את כלל התפקידים בצה"ל לנשים.

לפני כחודש וחצי אמרה ברביבאי בהופעה ב"שבת תרבות" בגבעתיים, "צריך לפתוח את כלל התפקידים בצה"ל לנשים, זאת מבלי להוריד את רף המשימה. אם הרמטכ"ל לא יפתח מאה אחוז מהתפקידים בצה"ל לנשים, הוא יפגוש את זה בעתירות בבית המשפט".

בתוך כך, השבוע דווח ב'כאן חדשות' כי ארבע צעירות ערב גיוסן פנו במכתב מיצוי הליכים לרמטכ"ל כוכבי, בדרישה לאפשר להן להתמיין לשירות ביחידות מיוחדות, ובהן שייטת 13, מגלן, 669 וגדודי הסיור של חטיבות החי"ר.

הצעירות טוענות במכתב ששיגרו לכוכבי: "המדיניות שלא לאפשר לנשים לשרת בתפקיד לוחמות חוד היא פגיעה יסודית בזכות לשיוויון".

הצעירות אף הבהירו במכתבן כי אם כוכבי לא יקבל את הבקשה הן מתכוונות לעתור נגד צה"ל לבג"ץ.