בדרך למלחמת הארבה הבאה?
בדרך למלחמת הארבה הבאה?צילום: iStock

בימים האחרונים מסתובב ברשתות החברתיות סרטון של תהלוכה צבאית, אלא שהפעם החיילים הם בכלל ברווזים.

בעוד הסינים עדיין מתאוששים מווירוס הקורונה, נחת עליהם איום חדש- הארבה. אבל מסתבר שלסינים יש צבא ברווזים קטלני במיוחד בשביל מקרים כאלו.

מכת הארבה שהכתה באפריקה לפני כחודש הגיעה לסין, אבל בעוד באפריקה ניסו להיאבק במעופפים ולאכול אותם, הסינים פיתחו בשביל זה צבא ברווזים ייעודי. לפי ההערכות, הצבא מונה כמאה אלף ברווזים רעבים שלפי התכנון עתידים להילחם במאות מיליוני החגבים שעתידים להגיע לסין.

סרטון שהראה את יחידת הברווזים המיוחדת בדרכה לגבול במחוז שינג'יאנג הופץ ברשתות החברתיות והפך במהרה לוויראלי. לדברי הממשלה הסינית, הברווזים הם הכלי היעיל ביותר כנגד הארבה וההערכות הן שכל אחד מחיילי הברווז האמיצים מסוגל להגן על שטח של ארבעה מטרים רבועים ולאכול את הארבה שיעז להגיע לשם. לפי כמות הארבה הנוכחית, נראה שתהיה לברווזים עבודה קשה כאשר כל אחד מהם ייאלץ לאכול אלפי חגבים בשביל לעצור את המתקפה הקרבה.

למרות צבא הברווזים, כמויות הארבה שמגיעות לסין עלולות לפגוע בחקלאות בצורה קשה. כל נחיל ארבה יכול להכיל עד ל-150 מיליון חגבים, שיכולים לכסות שטח של כמעט 250 מגרשי כדורגל. עד היום הארבה חיסל באפריקה מאות קילומטרים מרובעים של שדות חקלאות. הנחיל שנחשב לחמור ביותר ב-70 שנה האחרונות כבר היכה באתיופיה, קניה, סומליה, דיג'בוטי ואריתריאה.

אז בפעם הבאה שאתם רואים ברווז מעופף, מוזמנים לבדוק שהוא לא במקרה חייל עריק שהחליט לעשות קצת דיאטה מהארבה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם