השר יריב לוין: זה יום היסטורי

צוות המיפוי האמריקני-ישראלי להחלת הריבונות ביהודה ושומרון נפגש היום (שני) בעיר אריאל, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בצוות חברים השר יריב לוין, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ושגריר ישראל בארצות הברית מהצד הישראלי, ומהצד האמריקאי - שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן, עוזרו הבכיר אריה לייטסטון, וסקוט פיית', בכיר במועצה לביטחון לאומי.

ראש הממשלה אמר במהלך המפגש, "תהליך המיפוי המשותף של המשלחת הישראלית, הצוות הישראלי והצוות האמריקני יוצא לדרך כאן באריאל. זאת משימה גדולה, זה שטח עם אורך פרימטר של שמונה מאות קילומטר ועבודה רצינית שנפעל במהירות האפשרית להשלימה. הצוות הישראלי כולל את השר לוין ואת מנכ"ל משרדי רונן פרץ, וכן את ראש המל"ל, מאיר בן שבת".

"המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי על השטחים הללו, ובהמשך גם אתן את ההכרה האמריקנית. אני רוצה לברך את השגריר פרידמן ועוזרו שנמצאים פה יחד עם מומחי מיפוי שהגיעו מארה"ב", הוסיף נתניהו.

עוד אמר ראש הממשלה, "התהליך יושלם כמה שיותר מהר. אנחנו נעשה את זה במהירות האפשרית, אין שום חסם מלאכותי. לתהליך של מיפוי אתה צריך לבחון כאן כל ואדי, כל חלקה, כל נקיק וכל קו תוואי - זה דבר רציני. אנחנו קובעים כאן קווים שיש להם השלכות היסטוריות. ולכן הפעולה תיעשה במהירות האפשרית, ואנחנו לא נעצור בשום דרך".

על המצב הביטחוני אמר נתניהו, "אנחנו תקפנו אמש גם בעזה וגם בסוריה. אני לא מתכוון להרפות מזה. אני כרגע בדרך לכאן קיימתי שיחה עם גורמי הביטחון. כפי שאתם יכולים להעריך, נפעל גם היום. מעבר למכות הקשות שאנחנו מנחיתים על אויבינו, החמאס וגם הג'יהאד האיסלאמי צריכים להבין - זה לא יימשך כך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, ואני לא מתכוון ליום, יומיים, אלא בכלל, אם לא תהיה הפסקה מוחלטת - נאלץ להפעיל את תוכנית המערכה הרחבה שהכנו".

"אלה לא מילים בעלמא, יש בהם דברים חדשים, מפתיעים שלא היו לא ב'עופרת יצוקה', לא ב'עמוד ענן' ולא ב'צוק איתן', וכל מי שנמצא בקבינט יודע בדיוק על מה אנחנו מדברים. המערכה, יכולה להיות מלחמה, היא מוצא אחרון. אינני ממהר ללכת לשם. אני יודע את המחיר שמשלמים חיילינו ומשפחות הנופלים. זהו מוצא אחרון, אבל אם אין ברירה, לשם נגיע. ואבוי לחמאס ואבוי לג'יהאד האיסלאמי כשהם יגיעו ליום הזה. בחירה שלהם. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון המוחלט לתושבי הדרום", הוסיף.

כתבת ''מקור ראשון'' הודיה כריש חזוני שאלה את השגריר פרידמן האם תוחל ריבונות על היישוב היהודי בחברון, והשגריר האמריקני השיב "זו אינה בעיה".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף "הנה, קיבלת תשובה. יהודים חיו שם אלפי שנים ואנחנו לא נהיה שם?".

השר יריב לוין אמר בסיור, "זה יום היסטורי להיות כאן עם משלחת אמריקאית כדי לעבוד ביחד על החלת הריבונות, החלת החוק הישראלי, בחלקים חשובים ורבים ביהודה ושומרון. אנחנו ניגשים למשימה הזו במלוא הנחישות, נעשה מאמץ להשלים אותה בפרק זמן קצר ככל הניתן, ונאפשר לך, אדוני ראש הממשלה, להשלים את המהלך הגדול הזה של החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון".

בנימין נתניהו: מי הגן על ארץ ישראל? בני גנץ? נפתלי בנט? אנימתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו

אתמול השתתף נתניהו בטקס חנוכת שכונת 'נופי כרמים' בקרית ארבע, והתייחס שם להחלת הריבונות ביו"ש במסגרת תוכנית המאה. "לפני חודש הייתי בוושינגטון ודברתי על חברון עיר האבות, על בית אל, על שילה וכמובן על ירושלים בירתנו הנצחית. אבל לפני כן, המרכיב הראשון של תכנית טראמפ הוא הכרה של ארצות הברית בבעלות שלנו על הארץ הזו - בגושים ולא בגושים".

לדבריו, "זה בא לעולם כי אני נאבקתי בזה. אני מצהיר שעבודת המיפוי תושלם השבוע. עמדתי בלחצים ששום ראש ממשלה לא עמד בהם מעולם. מי הגן על ארץ ישראל? בני גנץ? נפתלי בנט? אני".