איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: יהונתן ולצר/TPS

יושב ראש מפלגת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הציב שורה של תנאים לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאם יתקיימו תפרוש מפלגתו מהמירוץ לכנסת.

בין התנאים שהציב בן גביר, ביודעו שאין סיכוי שראש הממשלה ייענה אליהם: ביטול הסכמי אוסלו, שינוי הרכבי הוועדה למינוי שופטים, הוצאת השליטה בהר הבית מידי הוואקף ופינוי חאן אל אחמר עוד לפני השבת הקרובה.

בן גביר ציין כי אם נתניהו לא ייענה לתנאים אלה, מפלגתו תרוץ בבחירות.

"אתמול בערב היינו בשדרות ונפגשנו עם עשרות פעילים מעוצמה יהודית שדרשו שעוצמה תרוץ כדי שיהיה מי שיקדם מדיניות ימין בכנסת ישראל, ולא יפקירו את הדרום", סיפר בן גביר. "למרבה התדהמה אנחנו נמצאים במתקפה דווקא של הליכוד, ולמרבה האירוניה הליכוד מזהיר אותנו מכך שעלולה לקום ממשלת שמאל, כאילו המדיניות של הממשלה הזאת היא מדיניות ימין".

"אנחנו יודעים שעוצמה היא המפלגה היחידה שתשמור על הימין. אנחנו היחידים שמציבים דרישות שהן אידיאולוגיות ולא כיסאולוגיות. לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו, אנחנו בעוצמה יהודית מוכנים להרים את הכפפה ואנחנו מודיעים כאן לראש הממשלה שאם כל כך אכפת לו ממשלת הימין, אם הוא יקיים את התנאים שהם הדברים המרכזיים שאנחנו רוצים לקדם בכנסת עוצמה יהודית תוכל לפרוש. אנחנו לא רוצים ולא ניקח שקל אחד. לא רוצים ג'ובים ולא רוצים תפקידים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו העריך מוקדם יותר בראיון בגלי צה"ל כי לבן גביר אין שום כוונה לפרוש ואמר כי ניסה לשכנעו בעבר אך הבין שהדבר בלתי אפשרי.

הוא קרא למצביעי הימין שלא להצביע למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה וציין כי שני המנדטים שעלולה 'עוצמה יהודית' לבזבז, הם אלו שיכולים להיות חסרים לניצחון הימין בבחירות.