משה ליאון
משה ליאוןצילום: משה ביטון

מרתון ירושלים עובר לתאריך אחר. לאחר ביטולם וקיומם של אירועי ספורט רבים במדינה במגבלות מסויימות, הודיע ראש עיריית ירושלים, משה ליאון על דחייתו של מרתון ירושלים הבינלאומי.

המרתון שנחשב לאירוע הספורט היוקרתי ביותר בבירה ולאחר מהמרתונים הנחשבים ביותר בעולם המרתון הבינלאומי, היה אמור להיערך ביום שישי ה-20 במארס. לאור התפשטות ובהלת נגיף הקורונה, החליט ראש העיר יחד עם צוותו ובתיאום עם משרד הבריאות, לדחות את המרתון המסורתי לחודש אוקטובר, בתקווה שעד אז הנגיף ימוגר.

"בתום הערכת מצב שכינסתי היום עם כל הגורמים העירוניים ובתיאום מלא עם משרד הבריאות הנחתי על היערכות מיוחדת של כלל המוסדות בעיר כדי להתמודד יחד בצורה המיטבית ביותר עם האתגר הבריאותי שמציב בפנינו נגיף הקורנה", אמר ראש העיר ליאון.

"אני סמוך ובטוח שירושלים, עיר הנצח, שכבר עמדה בפני אתגרים רבים בעבר תדע לצאת חזקה ומחוזקת גם מהמשבר הזה".

לגבי קיום המרתון אמר ליאון, "אני מודיע שמתוך אחריות לתושבי העיר ולשלומם החלטנו לפי שעה לדחות את המרתון לאחרי החגים. אני מדגיש - לדחות. דבר לא יעצור את הריצה קדימה של ירושלים והמרתון יתקיים. כרגע הוא מיועד לאוקטובר הקרוב, אחרי החגים. הוא לא בוטל, הוא נדחה".

"אני מבקש להזכיר כי ירושלים היא גם בירת התיירות של ישראל ועל כן גם בעת הזו עלינו להסביר פנים אל כל אורחי העיר מרחבי העולם ולכבד את בואם אלינו ולהקפיד על היחס ההוגן, הראוי אל תיירי העיר. בהזדמנות זאת אני פונה אל כלל אזרחי ישראל לבוא לעיר, המשגשגת ולהינות מכלל האטרקציות והשירותים של בירת ישראל. העיר ממשיכה לפעול ולפרוח.

אני מבקש לפנות מכאן כראש עיר אליכם התושבים ולבקש מכם המשיכו בשגרת החיים, אנחנו כאן למענכם ואיתכם. ירושלים וירושלמים וירושלמיות – עומדים יחד מחוזקים", אמר ליאון.