חיים ביבס
חיים ביבסצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מרכז השלטון המקומי המאגד את כל העיריות והמועצות בישראל, מאיים לנקוט בצעד פוליטי חריג שיכריח את ראשי המפלגות בכנסת ה-23 להתעשת ולהקים ממשלה.

לערוץ 7 נודע כי ראשי הרשויות מתכננים להקים מפלגה בראשות חיים ביבס, ראש העיר מודיעין ומי שמכהן כיו"ר מרכז השלטון המקומי, במטרה ''לנגוס'' במנדטים של כל המפלגות ולשבור את התיקו הפוליטי.

כ-100 ראשי רשויות כבר נתנו את הסכמתם למהלך, וסקר שהוזמן על ידי השלטון המקומי ניבא למפלגה כזו בין שמונה לעשרה מנדטים.

אם המהלך ייצא לפועל, הרשימה תכלול ראשי רשויות מכל גווני החברה - חילונים, חרדים, דתיים וערבים, כדי ''למשוך'' אליה קולות מכל האוכלוסיות בישראל.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפרו גורמים בכירים בשלטון המקומי כי ראשי הערים חשים תסכול שהולך וגובר ככל שנמשך הפלונטר הפוליטי בכנסת ולא מוקמת ממשלת חדשה בישראל. "אין תקציב מדינה מאושר, החינוך נפגע, שירותי הרווחה נפגעים, אין קייטנות פסח וקיץ, לא יכולים להקים מוסדות חינוך. בלי תקציב אנחנו מטפסים על הקירות''.

״נמאס לנו מהזלזול של הפוליטיקאים שמנותקים מהעם ולא מבינים את גודל המשבר", תקפו הגורמים. ''בסופו של דבר התושב לא פוגש ח''כים ושרים אלא את ראשי הערים שמספקים לתושבים את כל השירותים. כשהברז נסגר יש משבר גדול למטה ונמאס לנו לשתוק. נעמיד כוח פוליטי ונשבור את התיקו הפוליטי בכנסת''.

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, שכיהן כיו"ר מטה הבחירות של ראש הממשלה נתניהו פרסם פוסט נוקב בפייסבוק שבו קרא לעמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, להצטרף לממשלה עם הליכוד. ''פעם פוליטיקאי היה מכנס מסיבת עיתונאים ואומר: נכון שאמרתי שלא אשב איתם, אבל יש משבר בריאות/בטחוני/ כלכלי והאחריות הלאומית מחייבת, ולכן אנו ניכנס לממשלה. היום, בגלל השיימינג בפייסבוק, הם מפחדים לשנות עמדה. ואז קיבלנו התבצרויות מכעיסות על גבול הילדותיות".

רביבו הוסיף: ''מה שצריך לעשות זה לעודד את המחרימים שהמצב הלאומי חשוב לעיתים מהתחייבות בקמפיין. ותכל'ס העקשנות הזו לא ממש עוזרת להם בקלפי, עמיר פרץ, למשל, התחייב, הוריד שפם ונשבע ש'רק לא ביבי' ומאז הוא רק מוריד את נציגי העבודה מ-6 נציגים, ל-5 נציגים וכעת רק 3 נציגים''.

לדבריו, ''יש 1000 נושאים שעמיר פרץ מסכים עם בנימין נתניהו, אז הוא לא מסכים עם 10 נושאים, האם בגלל זה משתקים מדינה? תבואו ללוד ותראו איך 19 חברי מועצה יהודים, ערבים, חרדים, עולים ודתיים לאומיים יושבים כולם בקואלציה בראשותי ומוצאים את המכנה המשותף, ומצליחים לקדם את העיר''.

כאן המקום להזכיר כי ראשי ערים המשתייכים למפלגת העבודה פנו אל עמיר פרץ, ודרשו ממנו להצטרף לממשלת נתניהו ולמנוע בחירות רביעיות. אל הדרישה הזו הצטרפו ראש העיר גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי, ראש המועצה האזורית לב השרון עמיר ריטוב וראשי ערים נוספים.