ראשי עוצמה יהודית אחרי התבוסה
ראשי עוצמה יהודית אחרי התבוסהצילום: Mendy Hechtman /Flash90

איש ''עוצמה יהודית'' יצחק וסרלאוף סיפר הבוקר (שישי) כי המפלגה החליטה לפרוש יממה לפני הבחירות לכנסת, אולם הרב דב ליאור דרש כי ירוצו עד הסוף, בכל מחיר.

בסופו של דבר קיבלה המפלגה 19,354 קולות בלבד, שהושלכו לפח והחלישו את כוחו של המחנה הלאומי בכנסת ה-23.

וסרלאוף סיפר, ''יומיים לפני הבחירות במוצאי שבת הגיעה הצעה מעניינת מהליכוד בתמורה לפרישה. מאי גולן הייתה אמורה לפרוש מהסיעה ולהפוך לסיעה עצמאית מטעם עוצמה יהודית''.

המשא ומתן התנהל במגדל יוקרה בתל אביב, ''בעיקר בדקו היבטים משפטיים. הכל היה נראה סגור. עד שהתקבל הטלפון מבלפור. ראש הממשלה החליט שיותר משתלם ללכת לנו על הראש והורה לאנשיו לרדת מהעניין''.

יום למחרת התקשר אל וסרלאוף דמות בכירה ממפלגת יהדות התורה. ''הוא שמע מה הציעו הליכוד וניסה להציע משהו דומה עם פינדרוס. אמרתי לו שזו אופציה מעניינת. השיחה לא התארכה והוא ביקש לעשות שיעורי בית. כעבור שעה חזר אליי ואמר שפינדרוס כבר בפנים ממילא ושהחרד"לים יצביעו להם ויכניסו אותו והם לא רואים איפה הם מרוויחים מהסיפור''.

בשלב הזה פנתה ''עוצמה יהודית'' אל הליכוד, וביקשה שראש הממשלה ייענה לאחד מהדרישות שהציבה. ''ראש הממשלה סרב והתבצר בעמדתו. כנראה גמר אומר ללכת לנו על הראש'', טען וסרלאוף.

יום לפני הבחירות החליטו ראשי ''עוצמה יהודית'' לפרוש בשל העובדה שאין למפלגה סיכוי לעבור את אחוז החסימה אך הרב דב ליאור דרש להגיע למטה המפלגה בירושלים. ''התכנסנו ההנהלה בחדר סגור ושם הסברנו לרב את דעתנו. הרב, יהודי הנושק לגיל תשעים, גדול הדור, הסביר לנו מדוע אסור לנו לפרוש למרות הכל. ופסק: רצים עד הסוף. הרב היה נחרץ בדעתו''.

לדבריו, ''אם היינו מפלגה כמו ימינה אז היינו רואים את הפסק כבגדר המלצה בלבד. אך אצלנו, מילה זו מילה ודעת תורה זו דעת תורה. אין הנחות ואין משחקים. הוראת הרב ירדה במהירות למטה השטח שהקפיא לבינתיים את כל ההתארגנות ליום הבחירות. תוך שעה עשרות רכבים היו עמוסים בציוד והחלו את דרכם למוקדי החלוקה ברחבי הארץ. ממשיכים חבר'ה, רצים עד הסוף''.

וסרלאוף הוסיף: ''הצביעו לנו עשרים אלף איש שלא היו מצביעים לאף אחד אחר. ועוד רבבות שהיו מצביעים לנו אלמלא אחוז החסימה. אני שלם עם עצמי. בעיקר שקיבלתי את פסק מו"ר הרב ליאור ללא עוררין וללא סייג''.