הרב דוב זינגר
הרב דוב זינגרPhoto by Hadas Parush/Flash90

ראש ישיבת מקור חיים, הרב דוב זינגר, נדבק בנגיף הקורונה במהלך ביקורו בארצות הברית.

הרב זינגר שוהה בבידוד ביתי ומצבו טוב. חלק מעובדי הישיבה שבו עימו במגע נמצאים בבידוד, והלימודים בישיבה לא יתקיימו לפחות עד יום ראשון. ייתכן שגם התלמידים יידרשו להיכנס לבידוד.

זינגר חזר לישראל ב-2 במרץ, בטיסת אל על LY002 מניו יורק לתל אביב, שיצאה בשעה 17:30 ונחתה בשעה 10:00 בנתב"ג.

כל מי ששהה בטיסה זו מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפטומים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מידי למוקד 101 של מד״א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

מישיבת מקור חיים נמסר: ''חברים יקרים, לצערנו התגלתה אצל ראש הישיבה האהוב שלנו המחלה הנוראית הקורונה. בבקשה לקרוא תהילים לרפואתו, ולרפואת כל העולם מהנגיף הנוראי הזה. לרפואת הרב זלמן דוב בן אסתר''.

נכון להבוקר, מספר חולי הקורונה שאותרו בישראל הוא 76 בני אדם.

משרד הבריאות הודיע כי חולה מספר 71 הוא גבר בשנות ה-60 לחייו ממרכז ארץ, מקור הדבקתו נכון לעכשיו אינו ידוע. מדובר בעובד רשות שדות התעופה בנתב"ג.

מרשות שדות התעופה נמסר כי מדובר בעובד שמנהל את אחזקת מערכות בקרה וגילוי אש אשר לא היה במתקני הרשות בעשרת הימים האחרונים, ולאור העובדה שקיים רישום מדויק של הפגישות הן הועברו למשרד הבריאות אשר מקיים את החקירה האפדימיולוגית הקשורה לעובד.

עוד נמסר כי עובדים אשר באו במגע ישיר איתו לפני עשרה ימים נשלחו לביתם לבידוד.

זהו החולה השני בארץ שנדבק בנגיף אף שלא שהה בחו"ל בתקופה האחרונה ולא נדבק מחולה מאומת. החולה הראשון שמקור הדבקתו אינו ידוע הוא עובד מד"א, שגם אשתו ושני ילדיו נדבקו.

מספר החולים המאושפזים כעת בבתי החולים עומד על 63, כששבעה חולים נמצאים בדרך לאשפוז, שלושה מטופלים בביתם, ושלושה נוספים החלימו ושוחררו. מצבם של שישה חולים אחרים מוגדר בינוני.

מצב נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים, שהסיע את קבוצת הצליינים מיוון שנדבקה בקורונה, עדיין מוגדר קשה. הוא מאושפז בבית החולים פדה פוריה בטבריה, שם עדכנו הבוקר כי אין שינוי במצבו, והוא עדיין מורדם ומונשם.

אמש הרחיב משרד הבריאות את ההגבלות בניסיון לבלום את התפשטות ההדבקה בקורונה. בין היתר נקבע כי לא יתקיימו אירועים עם יותר מ-2,000 איש.

אחד החולים שעליו דיווח אתמול משרד הבריאות כלוקה בקורונה הוא משרת קבע בצה״ל אשר חזר מחופשה בחו״ל. מדובר בחולה המאומת השני בצה״ל.

מבדיקה ראשונית עולה כי החייל שהה בבידוד מנחיתתו ועד לאימות הבדיקה. ‏מצבו מוגדר קל. נמסר כי ‏חיל הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, מקיים חקירה אפידמיולוגית מקיפה לאיתור מגעים וממצאיה יפורסמו.