חשש מפיגוע, שלף אקדח - ונעצר

מוצאי פורים, כותבת בדמע וברעדה, כותבת כי לא רוצה להיות שותפה עקיפה בפיגוע הבא, כותבת כי אני מאמינה ומתפללת לערבות ולכבוד יהודי פשוט.

הבן שלי הבכור עמיחי, נשוי + 2 תינוקות (בת שנתיים ובן חודשיים), עמד ברמזור בצומת אפרת בדרך לחלוקת משלוחי מנות. אמבולנס ערבי נעמד מאחוריו, בתוכו אנשים לובשי גופיות, ללא מדים, לפתע הפעיל סירנה ונכנס בו, נסע רוורס ונכנס בו שוב.

הבן שלי שהבין שזו פגיעה מכוונת ולא תאונה, יצא עם אקדח שלוף לכיוון האמבולנס וחיכה לחיילים שרצו לכיוון עם נשקים, מעמדת השמירה הקרובה. כשהגיעו החיילים, הוא הוריד את האקדח.

פתאום הופיע קצין משטרה, סגן ניצב בבגדים אזרחיים, עצר את עמיחי, החרים לו את האקדח והפלאפון ולקח אותו לחקירה במשטרת ביתר. זאת למרות שהחיילים העידו על ההתנגשות וכי הם עצמם הגיעו עם נשקים דרוכים עקב האירוע, שאף מצולם במצלמות הצבא.

סגן הניצב סרב להזדהות בשמו, העביר את עמיחי לניידת אחרת (ללא תיעוד האירוע) ושלח את המחבלים לדרכם. הבן שלי נעצר, ולאחר כמה שעות נשלח למעצר בית לחמישה ימים.

אשתו שהייתה ברכב הגיעה למשטרת ביתר כדי להגיש תלונה על המחבלים שהתנגשו בהם וננזפה בצעקות שהיא משקרת. לא עניין אותם שיש חיילים שמוכנים להעיד על כך ושיש צילומי צבא של האירוע.

בנוסף ניסו לשכנע אותה שתעיד שלבעלה יש פוסט טראומה משירותו בצבא כדי לשלול לו את הנשק, לקינוח הודיעו לה שבגלל שהיא מגישה תלונה שקרית ישאירו את בעל למעצר בלילה. המשפחה שלי תתאושש מזה. השאלה מה יקרה לקורבן הבא? איך נגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'? תעשו את ההשתדלות כדי שנוכל להיות עם חופשי בארצנו.

בתגובה לאירוע אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': ''נראה כמו טעות קשה בשיקול הדעת של המשטרה. נשק אישי נועד להגנה עצמית ואי אפשר לשלול את הלגיטימציה של השימוש בו ולהרתיע את האזרחים מלעשות זאת.

''למיטב ידיעתי בידי המשטרה סרטון שמראה את הכניסה הכפולה של האמבולנס ברכב הישראלי מה שמוכיח את טענת הנהג ומצדיק את הסיכון שהוא חש לחייו וממילא את השימוש בנשק. אני קורא למשטרה לתחקר מידית את האירוע ובמידת הצורך להודות בטעות, לשחרר את הנהג מכל ההגבלות, להשיב לו את האקדח ולהתנצל'', הוסיף.

ממשטרת ישראל נמסר: ''בניגוד לנטען, מבדיקה ראשונית עולה שאמבולנס של הסהר האדום הגיע לצומת אפרת כשהוא מסיע חולה, שם נחסם על ידי רכב ישראלי שמנע ממנו את המשך נסיעתו. כאשר האמבולנס ניסה לעקוף את הרכב הישראלי, הוא התנגש בו מאחור. בעקבות כך, הנהג ברכב הישראלי איים על על יושבי האמבולנס כשבידו אקדח. קצין משטרה שהגיע במקרה למקום, הזדהה כשוטר, טיפל באופן מיידי באירוע כשהוא מחרים לנהג הישראלי את נשקו ומזעיק ניידת משטרה למקום. כוח משטרה עיכב את כלל המעורבים לחקירה, במסגרתה בוצעו ועדיין מבוצעות פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת. החקירה עודנה מתנהלת''.