הרצל חג'ג'
הרצל חג'ג'צילום: ערוץ 7

המשפחות השכולות יוצאות נגד עיתון 'הארץ' לאחר שפרסם ידיעה לפיה "בליכוד עומדים מאחורי קמפיין המשפחות השכולות כדי ללחוץ על ליברמן לא להיכנס לממשלת גנץ".

הרצל חג'אג', אביה של שיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב ומיוזמי מחאת הורים שכולים נגד ממשלה בחסות הרשימה המשותפת אמר, "אלו שקרים, תתביישו. מה לא תעשו כדי לפגוע במחאה שעשינו מדם ליבנו?

״שלחנו מכתבים לחברי הכנסת טרופר, אשכנזי, יעלון, האוזר והנדל ואף נפגשנו עם חלקם. למחרת החלטתנו להקים אוהל מחאה ליד בית הנשיא", סיפר הרצל.

אליחי בן-ישי, אחיה של רות פוגל הי"ד הוסיף, "אני מחיתי נגד הצטרפות המשותפת, ואמחה ככל שיתאפשר לי. תאמין או לא- אף אחד לא מימן/הפעיל/שלח אותי. מקווה שלא הפרעתי למטרותיך הפוליטיות. אליחי, אחיה של רות פוגל הי״ד".

ענבל רץ גילמור אלמנתו של אש קודש שנרצח באינתיפאדה השנייה כתבה, "לא קיבלתי פנייה מאף אדם, משום מפלגה, בשום שלב. הניסיון של העיתונאים לכסות על ההתגייסות המוחלטת שלהם הוא מביש, מצד אחד מתעלמים מקיומנו ומצד שני מנסים להציג אותנו כמופעלים".

אביחי שורשן שאביו נרצח בפיגוע ב-1992 הוסיף, "אני חושב שהצעד שגנץ מקדם עם המשותפת הוא חרפה מוסרית. הבנתי שאני מופעל ע"י מפלגות אז רק שאלה, מאיפה אני אוסף את הצ'ק? תודה".

תנועת "אם תרצו" ששמה גם כן הוכנס לכתבה שלחה מכתב לעורך הארץ אלוף בן וכן ללוינסון ובו דרישה לתיקון טעות ופרסום תגובה.

עורן הדין זיו מאור החתום על המכתב ציין כי "'אם תרצו' היא תנועה עצמאית אשר אינה מסונפת פוליטית לאף מפלגה, ואף אחד מחוץ לארגון עצמו אינו מוסמך 'להפעיל'" אותה והיא אכן אינה מופעלת. בנוסף נכתב כי "אם תרצו" רואה בחומרה את כלילת העובדות הכוזבות אודותיה, ובחומרה רבה שבעתיים את ההחלטה לפרסם את הכתבה ללא כל בקרה וללא בקשת תגובה מאת מרשתי".

ח"כ טיבי מסמן V לעבר המשפחות השכולותמרב חג'ג'