ח"כ איימן עודה
ח"כ איימן עודהצילום: אלירן אהרון

בעוד ב'כחול לבן' בוחנים ברצינות את אופציית הקמתה של ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, מביע יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, את עמדותיו הברורות בסוגיה המדינית.

"מתחייבים למאבק עד הפיכתה של ירושלים לבירת המדינה הפלשתינית", כך קובע חבר הכנסת עודה בפוסט שפרסם לרגל היום בו מציינים המאמינים המוסלמים את היום בו על פי אמונתם עלה מוחמד לשמים מרחבת אל אקצה.

בפוסט שהופץ ותורגם בידי תנועת 'לך ירושלים' כותב עודה מתחת צילום של מסגד אל אקצה: "אני מברך את כל בני עמנו [הפלשתיני] לרגל ציון יום האיסרא והמיעראג' [על פי האמונה המוסלמית - מסע עלייתו של הנביא מוחמד השמיימה מרחבת מסגד אל-אקצה כדי לקבל את מצוות התפילה ואת כיוון התפילה]... ברוח ציון יום חגיגי זה, אנו מתחייבים למאבק עד אשר [העיר] אל-קודס [ירושלים] הכבושה מאז שנת 1967, ובכללה תושביה, חומותיה, מסגד אל-אקצה ומקום יום הדין תהיה עיר הבירה של המדינה הפלשתינית".

פנינו ללשכתו של חבר הכנסת עודה וביקשנו את התייחסותו לטענה לפיה הביטוי 'מאבק' מתפרש כמאבק נגד ישראל. בלשכתו של עודה בחרו להשיב בשאלה: ״מתי אי פעם שאלתם ח״כ יהודי למה הוא התכוון במילה מאבק?״.

התצלום והפוסט מעמודו של ח"כ עודה
התצלום והפוסט מעמודו של ח"כ עודהצילום: צילום מסך. 'לך ירושלים'