יהודים בהר הבית. ארכיון
יהודים בהר הבית. ארכיוןצילום: TPS

תנועת חוזרים להר הגישה הערב (שלישי) באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן עתירה דחופה לבג"ץ, בה דורשת התנועה מהמדינה לפתוח את הר הבית גם ליהודים.

בעתירה נטען, כי בעצם סגירת הר הבית ליהודים במסווה של מגבלות שעת החירום של משבר הקורונה תוך פתיחתו החופשית למאות מוסלמים אנשי וואקף, מהווה הפליה חמורה ובעצם קובעת דה פקטו כי לוואקף יש זכויות עודפות בהר הבית, בעוד היהודים והתיירים מופלים לרעה.

עוד נטען בעתירה, כי אין בעליית יהודים להר בכדי להפר את תקנות ומשרד הבריאות, ודווקא עולי הוואקף הם שממשיכים ומקיימים תפילות בהשתתפות עשרות אנשים ברחבת הר הבית.

בנוסף, נטען כי בעוד בשאר המקומות הקדושים במדינה כמו מערת המכפלה ורחבת הכותל, המקומות נשארו פתוחים לקהל הרחב בעוד הר הבית נסגר למי שאיננו מוסלמי.

עו"ד חנמאל דורפמן מסר, "על משטרת ישראל והשר גלעד לקיים דין אחד בהר הבית לכלל עולי הר. לא ניתן לאפשר מצב בו משטרת ישראל סוגרת את הר הבית ליהודים ששמרו על תקנות משרד הבריאות בעת עלייתם להר, בעוד הר הבית נשאר פתוח למאות מוסלמים אנשי ווקף שמפרים פעם אחר פעם את תקנות ההתכנסות של משרד הבריאות".

יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס הוסיף, "אנו נמשיך להילחם על זכויות היהודים בהר הבית בכל אמצעי, ונעודד יהודים לעלות להר הבית, להתפלל ולדרוש את זכויותיהם המלאות, במיוחד בזמן שעם ישראל והעולם כולו נמצא במצוקה – כמובן תוך שמירה מלאה על תקנות משרד הבריאות ושמירה על בריאות הציבור".