יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתפטר מתפקידוערוץ כנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע הבוקר (רביעי) על החלטתו להתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת ותקף בחריפות את החלטת בג''ץ לחייב את הכנסת להצביע על זהות יו"ר הכנסת ה-23.

אדלשטיין נעל את מליאת הכנסת והודיע לבג''ץ באמצעות יועמ"ש הכנסת שלא יבצע את הפסיקה שהורתה לו לאפשר הצבעה על החלפתו היום.

''בית הדין הגבוה לצדק קבע שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש. החלטת בג"צ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד צדדית וקיצונית", אמר אדלשטיין בנאום במליאת הכנסת.

''החלטת בג''צ סותרת את תקנון הכנסת. החלטת בג''צ מחריבה את עבודתה של הכנסת. החלטת בג''צ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת. החלטת בג''צ פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת. החלטת בג''צ חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית''.

אדלשטיין הוסיף: ''כדמוקרט, כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב ראש של בית הנבחרים – אני קובע שהחלטת בג׳צ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן.

''חברי הכנסת, כמי ששילם מחיר אישי כבד של שנות מאסר ועבודות פרך על הזכות לחיות כאזרח במדינת ישראל, אין צורך בהסברים עד כמה אני אוהב את מדינת ישראל ואת עם ישראל. ולכן, כדמוקרט,
כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב הראש של הבית הזה – לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה. לא אתן יד למלחמת אחים''.

אדלשיין קרא להקים ממשלת אחדות. ''חברי הכנסת, אזרחי ישראל – בימים אלה העם שלנו זקוק לאחדות, זקוק לממשלת אחדות. בימים, בהם מגיפה מסכנת אותנו מבחוץ, והשסע קורע אותנו מבפנים, על כולנו לנהוג כבני אדם, על כולנו להתעלות. על כולנו להתאחד.

''אי לכך, למען מדינת ישראל ובכדי לחדש את הרוח הממלכתית בישראל - אני מתפטר בזאת מתפקידי כיושב ראש הכנסת. נתפלל, ואף נפעל, לימים טובים יותר''.