הברית בבית החולים
הברית בבית החוליםצילום: דוברות הדסה

רוני, יולדת טרייה שנדבקה בנגיף הקורונה עוד לפני שכרעה ללדת, ילדה בן בהדסה עין כרם עם צוות מיילדות ממוגן.

הלידה התקיימה על פי ההנחיות במתחם מבודד, והתינוק לא נדבק בנגיף.

רוני נפרדה בהתרגשות מהצוות שטיפל בה במתחם המבודד בעשרת הימים האחרונים. ״בזכות הצוות במחלקת הקורונה, למרות הקושי הנפשי שבריחוק מהתינוק שלי - כשאני בעצם חולה והוא בריא, הצלחתי לעבור את הימים האלו.

''היה חשוב שנשהה בנפרד כדי שלא אדביק אותו כמובן. זכיתי לתמיכה של אנשי הדסה וידעתי ששומרים עליו בריא ובטוח מכל משמר. תודתי לצוות המסור והאיכפתי ביחידת הקורונה, לעובדת הסוציאלית שלא הפסיקה לדאוג לי - פשוט כל הזמן ובכל נושא, ולאחיות התינוקיה ששלחו תמונות בכל יום ועדכנו אותי אישית במצבו של התינוק שלי''.

רוני מוסיפה: ''לא אשכח לעולם איך אחות אחת בתינוקיה הייתה מגיעה קבוע למשמרת לילה ופשוט שולחת עוד ועוד תמונות וכך גם אירינה שיבלין, האחות הראשית במחלקה שדאגה לקשר שלי איתם. זה החזיק אותי. הידיעה שהוא בריא. כולן טיפלו בו באהבה ושמרו שיהיה בריא ללא כל הדבקה, כאילו היה שלהן. זה כל כך מרגש''.

הברית לתינוק נערכה בהדסה במעמד הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, ''הם איפשרו לי לצפות בזום בברית. היה מרגש וגם קשה", סיפרה רוני. ''המיילדות שהמשיכו לדאוג לי - כולן הגיעו לטקס הברית ואחת מהן, נועה בן יאיר, הגישה אותו בעצמה למוהל״.

לוחמי האש ביצעו חיטוי של בית החולים הדסה עין כרם - וידאו

עד להחלמתה המלאה מקורונה, בני משפחתה של רוני יטפלו בתינוק. ''מד״א יקח מאיתנו דגימות ורק כשהבדיקות שלנו יצאו שליליות בוודאות - ניקח אותו אלינו הביתה״.

דורית שורקה, האחות האחראית במתחם המחלות המתפרצות בהדסה: ״התקופה היא תקופה מורכבת ולכל המטופלים פה ביחידה קשה להיות רחוקים מהבית, אבל לרוני היה קשה שבעתיים להיות רחוקה רגע אחרי לידה מכולם. היא ידעה שזה לטובת התינוק והמשפחה כמובן והשתדלה להיות חזקה עבורם. עודדנו אותה ותמכנו בה בשל המרחק מבנה הטרי, דאגנו שתתאושש והיה חשוב להרים את רוחה בכל מה שרק אפשר. התמונות, הוידאו, הכל היה למען מצב רוחה ובאהבה גדולה מאיתנו״.