בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: יהונתן ולצר/TPS

בכירים ב"ימינה" תוקפים בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע העובדה שהמפלגה תקבל ככל הנראה רק את תיק החינוך לצד תיק זוטר בממשלת האחדות.

''נתניהו תוקע שוב סכין בגב הציונות הדתית. כמו תמיד, נתניהו מחרים את ימינה ומותיר אותנו לסוף. אותה ציונות דתית שהצילה אותו משך השנה האחרונה, ותמיד התייצבה לצידו", אמרו בכירים במפלגת ימינה.

הבכירים איימו כי אם ראש הממשלה לא ישפר את ההצעה שהגיש ל''ימינה'', המפלגה תישאר מחוץ לקואליציה.

''לפני הבחירות הוא מגיע למכינת עלי, ואחרי הבחירות הוא מוכר את הציונות הדתית לידי השמאל והחרדים. בגידה זו משמעה פירוק בלוק הימין. תם גוש הימין חרדים", הוסיפו הבכירים.

נאום גנץ עם קבלת המינוי ליו"ר הכנסתערוץ כנסת

על רקע ההתקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות מסתמן כי שר המשפטים בממשלת האחדות יהיו ממפלגתו של בני גנץ, אך זהותו תיקבע בהסכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר לביטחון הפנים יהיה מהליכוד, בהסכמת ''כחול לבן''. מפלגות גוש הימין יקבלו את תיקי האוצר, ביטחון הפנים, תחבורה, החינוך, בריאות, משרד פנים, הנגב והגליל, משרד האנרגיה, הגנת הסביבה, בינוי, משרד הדתות, משרד המודיעין, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, המשרד לירושלים ומורשת.

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי המועמד המוביל ליו''ר הכנסת הוא יריב לוין, מירי רגב צפויה להתמנות לשרה לביטחון הפנים ואמיר אוחנה יהיה שר התחבורה.