צולמה. כיפת ברזל
צולמה. כיפת ברזלצילום: באסאל עוויאד, פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נגד צעירה ישראלית כבת 25, ולפיו ריגלה הצעירה בישראל עבור ארגון הטרור חיזבאללה.

הצעירה מואשמת בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ומתן שירות לארגון טרור.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2018-2019 התגוררה הצעירה בבאר שבע. באותה תקופה יצר אתה קשר באמצעות הפייסבוק אדם המתגורר בדרום לבנון בשם עלי.

לאחר היכרות קצרה בין השניים, החל עלי לבקש מהצעירה לבצע עבורו משימות ריגול שונות בישראל עבור חיזבאללה ובין היתר, משימות צילום שונות ומגוונות.

במסגרת זו צילמה הצעירה כעבור עלי כלי רכב צבאיים הנוסעים על כביש 6, את גדר המערכת באזור ראש הנקרה, את הגנים הבאהיים בחיפה, את נקודת התצפית בסטלה מאריס, את נמל חיפה, כלי רכב צבאיים באזור חברון; את בסיס חצרים ומוזיאון חיל האויר בחצרים. את התמונות היא העבירה לעלי באמצעות הפייסבוק.

בהמשך, עלי שלח לצעירה מפה של העיר באר שבע, וכשבועיים לאחר מכן, ביקש ממנה לצלם עבורו את הנוף מהחדר בדירתה. עלי שיתף את הצעירה בהתרשמת שלו לפיה באחד התצלומים נצפה עמוד הרומז על קיומה של מערכת כיפת ברזל וביקש ממנה לגשת למקום ולוודא זאת.

הצעירה ניגשה למקום כשהיא מצויידת במשקפת, צילמה את מערכת כיפת ברזל המוצבת במקום, וכן בסיס צבאי נוסף הנמצא בדרום הארץ. לאחר מכן היא חזרה ודיווחה לעלי והעבירה לו את התצלומים.

במהלך 2019, עלי צירף את הצעירה לקבוצת וואטסאפ בשם "דע את אוייבך". כחלק מפעילותה בקבוצה, עמדה הצעירה בקשר עם אחד ממנהלי הקבוצה שביקש ממנה לתרגם עבורו כתבה מעברית לערבית.

כחלק ממשימותיה, בקיץ 2019 נסעה הצעירה לאזור מעבר ארז וצילמה פילבוקס צבאי ומספר רכבים צבאיים. אולם, חייל במקום הבהיר לה כי מדובר באזור צבאי סגור. את התצלומים העבירה הצעירה לעלי באמצעות הפייסבוק.

ב-2 בספטמבר 2019, בעקבות תקרית צבאית במעורבות חיזבאללה בגבול הצפון, ביקש עלי מהצעירה לצלם את בית החולים רמב"ם, את הכניסה למיון ואת חדרי הניתוח. הצעירה, שהיתה באותו זמן בבאר שבע, ביקשה מחברה שלה לצלם עבורה את בית החולים. לאחר שקיבלה את התמונות היא העבירה אותן לעלי.

בדצמבר 2019 פנה עלי לצעירה והעביר לה פרטים על הרצאה מתוכננת של עיתונאי בנושא חיזבאללה וישראל. עלי ביקש ממנה להשתתף בהרצאה ולהפנות למרצה שאלה שניסח עבורה והיא: האם יש סיכוי למלחמה בין חיזבאללה לישראל. הצעירה פעלה בהתאם להנחיות שקיבלה ואף הקליטה את השאלה והתשובה שניתנה על ידי המרצה ושלחה לעלי את תוכן ההקלטה.

בהמשך, במהלך אותה תקופה, פנה עלי לצעירה וביקש ממנה לצלם בסיס צבאי המצוי לדבריו בסמוך לאוניברסיטת תל אביב, אולם במקרה הזה היא לא נענתה לבקשתו.

בבקשת המעצר כתבה עורכת הדין, "... נגד המשיבה קמה עילת מעצר.... כיוון שמואשמת בעבירות ביטחון חמורות, רבות ומגוונות, חזקה כי קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור.... שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, אשר בבסיסם הזדהות עם ארגון טרור הידוע באלימותו ואכזריותו יוצאות הדופן, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור ואת בטחון המדינה. מסוכנותה הרבה והמובהקת של המשיבה מתגברת עוד יותר בשים לב לכך שהמשיבה התנהלה באופן בו התנהלה על אף שידעה כי עלי משתייך לארגון חיזבאללה.... נגד המשיבה אף קמה עילת מעצר.... שכן קיים חשש שהמשיבה תשבש את הליכי המשפט, ...כפי שמחקה את כל שיחותיה עם עלי, או תפגע בראיות בדרך אחרת. ברור שלא ניתן לתת במשיבה כל אמון, וקיים יסוד סביר לחשש ששחרורה או אי מעצרה יביא לשיבוש הליכי משפט".