בנט בבני ברק: צה"ל ופיקוד העורף ערוכים לפעול בכל עיר

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-8,258, מהם 127 חולים במצב קשה.

מניין הנפטרים עומד על 48 בני אדם, האחרונה שבהם היא אישה בת 98 שנפטרה מנגיף הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

מוקדם יותר היום ביקר בבני ברק שר הביטחון נפתלי בנט. הוא הגיע לחמ"ל המרכזי ופגש את אלוף (במיל׳) רוני נומה המנהל את מטה המאבק בהתפשטות הקורונה בעיר, את גורמי פיקוד העורף ואוגדה 98 הנמצאים בעיר מאז יום חמישי ואת מפקדי חטיבת הצנחנים.

השר קיבל סקירה אודות פעילות הכוחות בסיוע לאוכלוסיית בני ברק ועל התנהלות התושבים מאז הטלת מגבלות התנועה על העיר בסוף השבוע.

"במהלך היום בעיר בני ברק, צה"ל, אוגדה 98 של הצנחנים, חילקו 12,000 מנות חמות לתושבי בני ברק: לקשישים, לאנשי רווחה, לחבר'ה שלא יכולים לצאת מהבית", אמר השר בנט. ''צה"ל ופיקוד העורף ערוכים לפעול בכל עיר שבה נצטרך. זה מחמם את הלב. ביחד אנחנו נתגבר על הקורונה".

מוקדם יותר היום עצרו כוחות המשטרה חולה מאומת בנגיף הקורונה כשהוא נוסע באוטובוס ציבורי בדרכו לירושלים.

האירוע החל כאשר במוקד המשטרה התקבל בשעות הצהריים מידע אודות חולה קורונה, ובדיקה שערכה המשטרה באשר למקום הימצאותו, העלתה כי החולה נמצא ככל הנראה על אוטובוס ציבורי העושה דרכו בכביש מספר 1, לכיוון ירושלים.

שוטרים שהיו ערוכים באזור ועסקו באכיפה של הנחיות צו בריאות העם, הצליחו תוך דקות לעצור את האוטובוס סמוך למחלף חמד כשעליו 34 נוסעים (בניגוד לצו).

השוטרים איתרו בין הנוסעים את החולה בנגיף ועצרו אותו לחקירה בחשד להפצת מחלה בזדון. השוטרים הסבירו לכלל הנוסעים כי היו ככל הנראה היו במגע עם חולה מאומת, וכי הם נדרשים להיכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

נגד נהג האוטובוס נרשם קנס על סך 5000 ש"ח בגין הפרת הנחיות צו בריאות העם - הסעת נוסעים מעל הכמות המותרת, והוא עוכב לחקירה.