נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץצילום: יונתן זינדל פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר בצהריים (שישי) ליו״ר כחול לבן בני גנץ ואיחל לו חג פסח שמח.

שניהם דיברו על הצורך בממשלת חירום לאומית לטובת עם ישראל בעת הזו. כמו כן, השניים סיכמו להמשיך את ההידברות ביניהם בצאת החג.

מוקדם יותר האשים גנץ כי המו"מ הקואליציוני בין הצדדים פוצץ בעקבות דרישת ראש הממשלה "לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים". בליכוד הכחישו ואמרו כי ''מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות. לצערנו ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שיוויונית".

עוד אמרו בליכוד כי ''ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות. ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה".

בתוך כך, סקר שערך מכון סמית עבור העיתון 'מעריב' בחן את מפת המנדטים לו היו בחירות מתקיימות כיום. המסקנה מלמדת על 64 מנדטים לגוש הימין ללא 'ישראל ביתנו'.

על פי הסקר לליכוד 42 מנדטים, ל'כחול לבן' בראשות בני גנץ 18 מנדטים והרשימה הערבית המשותפת שומרת על מקומה כמפלגה השלישי בגודלה עם 16 מנדטים.

ריצה משותפת של יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון, מניבה 9 מנדטים. ש"ס תזכה ב־8 מנדטים, יהדות התורה וימינה ב־7 מנדטים כל אחת, מרצ, לאחר הפיצול מגשר ומהעבודה, תזכה ב־7 מנדטים וישראל ביתנו ב־6 בלבד.

לא צפויות לעבור את אחוז החסימה על פי סקר זה: העבודה, גשר, עוצמה יהודית והמפלגה החדשה 'דרך ארץ' בראשות חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר.