מחסום בכניסה להר נוף
מחסום בכניסה להר נוףצילום: יהונתן ולצר/TPS

העיתונים החרדים 'המבשר' ו'המודיע' תקפו הבוקר (ב') בחריפות את הסגר שהוטל על בני ברק ועל שכונות חרדיות רבות בירושלים, וטענו כי מדובר ב"סימון האוכלוסיה החרדית".

בעיתון 'המודיע', המזוהה עם שר הבריאות ליצמן ומשרדו המליץ על החלת הסגר בהערים החרדיות, תקפה הכותרת הראשית את הסגר בחריפות ומתחתיה הופיעו שלושה מאמרי דעה נגדו. המתקפה רובה ככולה הופנתה ברמיזה עבה לראש הממשלה המוביל את מדיניות הסגר.

בעיתון 'המבשר' הקדישו את המתקפה נגד המודל על בסיסו הוחל הסגר: בחינה של למעלה מחולה אחד לאלף נפש. סגן שר החינוך מאיר פרוש המזוהה עם משנת העיתון מוביל את הקו לפיו יש להמיר את הבחינה על פי המודל המוצע בבחינה על פי מספר בתי אב שחלו במחלה.

"כשהאדם נדבק בנגיף, עוד בטרם הוא מתחיל לפתח תסמינים, האנשים הגרים עמו באותה יחידת דיור עשויים להידבק. זה קורה בכל העולם. מסין ועד ארצות הברית וגם בכל ערי ישראל. רק שבעוד ובקרב האוכלוסיה החילונית התא המשפחה מונה 3-4 ילדים, בתא המשפחתי החרדי המספר המבורך יכול להגיע ל-11-12 ילדים, והרי לכם אירוע הדבקה קלאסי עם מספר גבוה של נדבקים המוביל להעלאה דרמטית של שיעור הנדבקים בערים החרדיות", הוסבר בעיתון.

"המודל הרצוי לבחינת צעדים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה הוא בחינה של מספר בתי האב שנדבקו בנגיף. כך גם ניתן יהיה לדגום באופן ברור את שיעורי התחלואה ולטפל ספציפית במשפחות הנדבקות ומבלי להכתים ציבור שלם. הנתונים קיימים. הם על השולחן. זו צריכה להיות המדיניות הממשלתית".

יש לציין כי מדובר במהלך שאינו אופייני ליומונים החרדיים המדפיסים בחול המועד עיתון במתכונת מאד מצומצמת בשל החג.