אוזניות
אוזניותצילום: ISTOCK

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, פסק כי השנה בשל נגיף הקורונה, אפשר להקל ולהאזין למוסיקה בימי ספירת העומר.

"בימים אלה שהרבה אנשים סגורים בבתים, יש אנשים שנמצאים בבידוד, ויש כאלה שחולים. הרבה נמצאים בצער שנמצאים בבתים. גם גלו מבתי כנסיות ובתי מדרשות, הכל סגור ומסוגר. נמצאים בבית עם הילדים, צריך להעסיק אותם ורוצים להשמיע להם כלי שיר מהקלטה. שואלים האם אפשר להקל בשנה זו, בגלל המצב המיוחד, בכדי להפיג את המתח והדיכאון, או לא?", אמר הרב יוסף.

''בשולחן ערוך לא מבואר לאסור לשמוע כלי שיר בימי העומר. לא כתוב את זה. כתוב שלא נושאים נשים בעומר, מכאן למדו - כמו שלא נושאים נשים בגל שזה דבר של שמחה, כך לא שומעים שירים", הוסיף הרב יוסף.

באשר לשירים ווקאלים אמר הראשון לציון "נראה שאפשר לשמוע בכל שנה ושנה, כל שכן בשנה זו, שירה בפה לא נאסרה מעולם. אם לא מביא לידי ריקודים - אין בזה איסור".

"יש לנו פוסקים שמקלים בזה וכך מסתבר, בפרט השנה הזו. מי שנמצא בבידוד, קשה לא להישאר בחדר לבד, אם ישמע שירים בהקלטה - יקל עליו הדבר. כל שכן חולה, ישמע שירים, שירה וואקלי, או אפילו שומע את זה עם כלי שיר - אפשר להקל".

הרב הראשי הדגיש "אני לא מדבר על כלי נגינה ממש - זה אין להקל גם בשנה זו. אני מדבר על הקלטה... וכן כשיש ילדים קטנים בבית, משגעים את ההורים משיעמום, מותר להשמיע להם כלי שיר בכדי להעסיקם. בהקלטה".

בנוגע לאנשים בריאים קבע הרב יוסף כי ''אין לפרוץ גדר ולהקל בשמיעת שירים עד ל"ג בעומר. אפשר להקל בשירת וואקלית, אפשר להקל בשירה שלא מביאה לידי ריקודים. אבל שירה ממש שמביאה לידי ריקודים - אין להקל".