לוקחים את "התו הסגול" צעד קדימהצילום: אלי מנדלבאום

המשק הישראלי חוזר לעבוד לאחר כחודש של עבודה מרחוק על פי התקנות החדשות ורגולציית ה"תו הסגול" שאושרה בממשלה.

במתחם קרן JVP בירושלים, שבו עובדים בימי שגרה כ-250 עובדים בכ-20 סטארטאפים, חממות וחברות, החליטו לקחת את "התו הסגול" צעד קדימה ונערכו מראש עם טכנולוגיות חדשניות תוצרת ההייטק הישראלי.

התו הסגול המורחב יהווה פיילוט גם להחזרת פעילות מרכז הסייבר הבינלאומי של JVP בניו יורק במהלך חודש מאי.

"ההייטק הישראלי מספק פתרונות עולמיים למשבר הקורונה," אומר יו"ר ומייסד JVP אראל מרגלית, "אבל במציאות שנוצרה אנחנו רוצים להבטיח שגם עובדי ההייטק שלנו יגיעו לעבודה ויחזרו הביתה בריאים."

בכניסה למתחם עובר כל עובד סריקת חום מול מסך מיוחד שפיתחה חברת Thermogate שמזהה תוך מספר שניות טמפרטורת גוף. המוצר מותאם למקומות ציבוריים המוניים כמו קניונים, בתי ספר, אולמות מופעים ואצטדיונים. מכונת הדפסת תלת מימד של 'מחשבה טובה' שמייצרת מגן פנים מפלסטיק לכל מי שנכנס למתחם תוך דקות ספורות. כל מי שנכנס למתחם ממלא שאלון קצר שפיתח מכון ויצמן, שעל בסיס תשובותיו יוחלט את מי להכניס למתחם ואת מי לא.

במשרדי JVP מבקשים לצמצם למינימום האפשרי את המגע בין העובדים וגייסו לשם כך את הרובוט של חברת TEMI להעברת מסמכים בין המשרדים ואפילו שתיה חמה לחדרים כדי למנוע צפיפות במטבחון.

בתוך המבנה לא ניתן להשתמש במעלית ללא אישור מיוחד לבעלי מוגבלויות והוא חסום עם חבלול. בסמיכות לכל דלת בבניין קופסת טישו שאיתה פותחים ידית ולוחצים על הכפתורים. כל הידיות במתחם עוברות חיטוי בכל שעה על ידי עובדי ניקיון של המתחם.

האורחים שמגיעים למתחם אינם רשאים להיכנס למבנה ולחדרי הישיבות, אלא רק למבנה אורחים ייעודי עם כניסה נפרדת. האורחים נכנסים מצד אחד של המבנה ועובדי המתחם מהצד השני. פיצ'ים של חברות סטארטאפ שמגייסות כסף לקרן JVP יערכו בחלל זה כששני הצדדים אינם באים במגע פיזי ישיר.

לדברי מרגלית, "כלכלת ישראל לא תוכל לעמוד בסגר הרמטי לאורך זמן, והחזרה לעבודה היא הכרחית, ככל שתעשה בצורה אחראית. ההייטק הישראלי מציע פתרונות טכנולוגיים בכל העולם, והחלטנו לאמץ את הפתרונות האלה גם לעובדים שלנו במתחם שלנו בירושלים. ההייטק הישראלי תמיד הצטיין בצליחת משברים עולמיים תוך הסתגלות מהירה למצב החדש, וכך אנחנו נדרשים לעשות כעת במשבר הקורונה."