מנדלבליט בכנס
מנדלבליט בכנסצילום: משה ביטון

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח היום (רביעי) מכתב חריף למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן בעקבות השתתפותו של איש תקשורת בישיבת הממשלה שהתקיימה בועידת וידאו ללא רשות.

"בישיבות הממשלה האחרונות, שבשל נגיף הקורונה התקיימו בדרך של שיחה טלפונית ולא בהתכנסות חברי הממשלה בחדר ישיבות הממשלה כמקובל, התעורר חשש שמא אחד המשתתפים בישיבת הממשלה, שזהותו אינה ידועה לי, אפשר לאיש תקשורת להאזין לישיבות הממשלה, ובדרך זו למעשה להשתתף ממש בישיבות. איש התקשורת נתן פומבי, לעיתים עוד בזמן הישיבות, לתוכן מדויק של מידע שנמסר בישיבות", ציין מנדלבליט.

לדבריו, "בישיבת הממשלה שהתקיימה היום התעורר שוב חשש שמא איש תקשורת מאזין לישיבת הממשלה ומדווח על תוכנה בזמן אמת. בעקבות כך אמרת, תוך כדי הישיבה, כי אתה מבקש שגורמים שאינם מורשים להאזין לישיבת הממשלה יפסיקו להאזין לה. בהמשך לדבריך לא רק שאיש התקשורת לא הורד מהשיחה, אלא אף הגיב ברשת החברתית, תוך כדי הישיבה ובסמוך לאמירתך המתוארת, כדלקמן: 'לא יורד מהישיבה, גם במחיר שלום'".

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

מנדלבליט מדגיש כי "חבר הממשלה או עובד מדינה המורשה להשתתף בישיבת הממשלה מתוך אמון שניתן בו, אשר מאפשר לכל גורם אחר שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה להאזין לה, ולמעשה להיות ממש נוכח בה, חורג מסמכותו ומפר את חובותיו על פי דין. הוא פועל בניגוד לכללי המנהל התקין של השירות הציבורי, ופוגם עד מאוד בתקינות התפקוד של ממשלת ישראל. בנוסף הדבר מצר את יכולת משתתפי הדיון להתבטא ולמלא את תפקידם כהלכה, ובכך פוגע בעבודת הממשלה כולה דווקא בנושאים הרגישים ביותר הקשורים לחברה הישראלית בימים אלה. נראה כי התנהגות שכזו מגבשת עבירה פלילית".

הוא מאיים בחקירה פלילית אם מקרים דומים יישנו בעתיד. "לפיכך, ככל שיעלה פעם נוספת חשש שמא איש תקשורת שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה מאזין לישיבה, אשקול לפתוח בחקירה פלילית בשל הפגיעה בטוהר המידות ובכללי המנהל התקין".

מנדלבליט גם דורש לייצר רשימה של משתתפי הישיבה ולהחתים אותם על דרישה שלא ימסרו את הקישור לשיחת הוידאו לאיש.