הרב ישעיהו הבר
הרב ישעיהו הברצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו''ר עמותת ''מתנת חיים'', הרב ישעיהו הבר, הלך לעולמו הערב (חמישי) בגיל 55 לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

הוא הותיר אחריו זוג הורים, אישה, שני ילדים ונכדים. הלווית הרב תיערך בשעה 02:00 הלילה בהר המנוחות. הציבור מתבקש לא להגיע למסע ההלוויה.

הרב הבר אושפז בתחילת השבוע שעבר בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

''מומחי היחידה לטיפול נמרץ ומומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל", נמסר מהדסה. ''הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים''.

כך נולד ארגון "מתנת חיים" - שיחה עם הרב ישעיהו הבר

הרב ישעיהו הבר הציל את חייהם של מאות בני אדם במסגרת עמותת ''מתנת חיים'' שאותה הקים כדי לעודד תרומת כליה. כ-800 תרומות כליה ניתנו בזכות פעילותו של הרב הבר, מושתל כליה בעצמו.

הבר נולד בתל אביב ולמד בישיבת פוניבז. בשנת 2009 ייסד את עמותת מתנת חיים לאחר שנאלץ לעבור בעצמו השתלת כליה. הבר קיבל את "אות הנשיא למתנדב" לשנת 2014 ובחודש מרץ 2016 הוענק להבר אות מגן שר הבריאות למתנדבים מצטיינים.