מתחם בגבעת יואב
מתחם בגבעת יואבצילום: באי גאלי

ההקלות הצפויות בתחום התיירות צפויות להיכנס לתוקף בקרוב, והתיירות בישראל הולכת לשנות את פניה.

לפי הנתונים שנאספו, התייר הישראלי צפוי להעדיף לינה משפחתית בצימרים מבודדים על פני מלונות הומי אדם.

באגף התיירות בחברה הכלכלית גולן צופים ביקוש גבוהה למקומות הלינה בגולן בייחוד בשל המענה המדויק התואם את המגבלות שהציב משרד הבריאות. באגף מאגדים בימים אלו את תיירני הגולן שיערכו לתת מענה בהתאם ל'תו הסגול'.

הגולן משופע באתרי לינה ברמות מחיר משתנות ושוות לכל נפש – צימרים, חאנים, אתרי קמפינג וגלאמפינג ופתרונות מדויקים לתייר שמחפש אוורור אחרי תקופת סגר קשה ויחד עם זאת דורש לשמור על בריאות משפחתו בזמן החופשה.

האפשרות לצאת מפתח הצימר ישירות לטיולים בטבע, במסלולי טיול מסומנים או פשוט לשבת מול הנוף הגולני הייחודי או הכינרת העולה על גדותיה מתאימים מאוד לרוח התקופה.

עודד פורת מנהל אגף תיירות גולן: "זוהי תקופת שיא בנופי הגולן. הגולן ירוק מתמיד, הנחלים שוצפים, פסגת החרמון עדיין מעוטרת בפסים לבנים והכל פורח מסביב. מפלס הכינרת בשיאו ומזג האוויר מושלם לטיולים.

''אנו באגף התיירות בחברה כלכלית גולן מזהים את הצורך של עם ישראל לנשום, לצאת לטבע לחזור לשגרה. ברור לנו שהמציאות השתנתה ושעלינו לספק לתייר הישראלי אפשרויות לנופש במחירים שווים לכל נפש, אפשרויות לינה מגוונות ולצידן אפשרויות בילוי ותוכן שכולם מותאמים ועומדים בדרישות המחמירות של התו הסגול ע"מ לשמור על בריאות הציבור.

''תיירני הגולן עסוקים בימים אלו בהכנת האתרים שלהם במלוא המרץ. מי שיגיע לנפוש בגולן ייהנה מחוויה של לינה מותאמת ואינטימית, מסלולי טיול, אתרי טבע ומורשת והנגשה של מרכזי המבקרים, היקבים והתוצרת החקלאית והכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות עם הקפדה על שמירת הנהלים", אומר פורת.