המצאות כחול לבן
המצאות כחול לבןצילום: iStock

המדינה אולי קיימת רק 72 שנים אבל כבר הספיקה להביא המצאות ששינו את העולם. לכבוד יום העצמאות ריכזנו עבורכם את ההמצאות הגדולות שיצאו ממדינת הסטארט-אפ העולמית.

להשקות חכם

המצאה פשוטה שחוסכת כמויות עצומות של מים
המצאה פשוטה שחוסכת כמויות עצומות של מיםצילום: iStock

מדובר בסך הכל בכמה צינורות גומי עם חורים, אבל הטפטפות הישראליות שינו את היחס למים בכל העולם. הטפטפות הומצאו על ידי המהנדס הישראלי שמחה בלס ומאז חסכו כמויות עצומות של מים בכל העולם ואף תרמו לצמיחה ממוחשבת ומדויקת יותר של הגידולים.

הדפוס המודרני

להתקדם לדפוס המודרני
להתקדם לדפוס המודרניצילום: iStock

המדפסת הראשונה הומצאה כמובן בהמצאת הדפוס לפני כמה מאות שנים, אבל על המדפסת המודרנית שלנו אנחנו צריכים להודות לבני לנדא. בניגוד למדפסת הישנות שנזקקו לתבנית מוכנה בשביל להדפיס, המדפסות הדיגיטליות של לנדא הצליחו להדפיס ישירות מהמחשבים ובצורה מדויקת.

דיסק על צרור המפתחות

כמה כבר אפשר לצרוב דיסקים?
כמה כבר אפשר לצרוב דיסקים?צילום: iStock

לא ברור איך העולם הסתדר לפני שהומצא הדיסק און קי. עוד לפני שהיה קל כל כך להעביר קבצים דרך הרשת, בשביל להעביר כמעט כל קובץ היה צורך לצרוב דיסקים כאשר כל דיסק אפשר לצרוב רק פעם אחת. הראשון שהציל את המצב היה דב מורן שהביא לנו את הדיסק און קי, וכיום נראה שהעננים של גוגל עושים את רוב העבודה.

אנרגיה סולארית ביתית

מים חמים לכל העולם
מים חמים לכל העולםצילום: iStock

אם גם אתם התקלחתם היום בלי להשתמש בחשמל זה כנראה תודות לד"ר צבי תבור ששינה את גגות הבתים של כל המדינה. המצאת דוד השמש של תבור הייתה כל כך מוצלחת עד שבשנות השמונים המדינה אף חייבה להתקין דוד שמש בכל בית חדש שנבנה. חוץ מישראל, דודי השמש נמכרו בהתלהבות למדינות רבות כמו אוסטרליה או סין למשל, גם אם הם פחות תפסו במדינות קרות.

מהפכה אינטרנטית

לבנות אתר בקלות
לבנות אתר בקלותצילום: iStock

עד לפני כמה שנים, בשביל להקים אתר באינטרנט היה צורך לשכור "בונה אתרים" מקצועי שייצר את האתר. גם אבישי אברהמי נתקל בקשיים רבים כאשר רצה להקים את אתר משלו, אבל בניגוד לאחרים הוא החליט להפוך את כל התהליך לפשוט הרבה יותר. יחד עם עוד שותפים הוא הקים את האתר "וויקס" שמאפשר לכל מי שרוצה ליצור אתר בקלות וללא צורך בידע קודם, כאשר כיום משתמשים בו יותר ממאה מיליון משתמשים מכל רחבי העולם.

להגיע גם בלי לדעת את הדרך

להגיע גם בלי לדעת את הדרך
להגיע גם בלי לדעת את הדרךצילום: iStock

כמו הרבה המצאות טובות אחרות, לא ברור איך הסתדרנו לפני שהוויז הגיע לעולם. בניגוד למפות אחרות שהיו באותו הזמן, וויז הסתמכה מראש אך ורק על משתמשי האפליקציה על מנת ליצור את המפות שלה. כל משתמש יכל להוסיף שבילים ודרכים חדשים, ודווקא באמצעות החיבור לשטח הצליחה האפליקציה ליצור את המפות המדויקות והאמינות ביותר.

רוצים להוסיף עוד המצאות ישראליות לרשימה? מוזמנים לכתוב לנו בתגובות

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!