קורונה
קורונהצילום: איסטוק

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אמור לאשר בימים הקרובים את התרופה "רמדסיביר" לטיפול בחולי קורונה, לאחר שמחקר שהתבצע במימון ממשלתי הוכיח כי התרופה מסייעת בקיצור זמן ההחלמה מנגיף הקורונה.

עד היום לא אישר מנהל התרופות והמזון האמריקאי באופן רשמי שום תרופה לטיפול בקורונה, ורמדסיביר אמורה להיות התרופה הראשונה שמקבלת אישור רשמי לטיפול בחולי הנגיף. המחקר מצא כי חולים שקיבלו רמדסיביר החלימו מהר יותר מאשר חולים שלא קיבלו את התרופה.

ראש המכון לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר במהלך פגישה עם הנשיא טראמפ בבית הלבן כי "הנתונים מראים כי לרמדסיביר יש השפעה ברורה, משמעותית וחיובית בצמצום זמן ההחלמה".

לדבריו המחקר הוכיח כי זמן ההחלמה של מי שקיבלו את התרופה ירד מ-15 ימים בממוצע עד ל-11 ימים.

"למרות ש-31 אחוזי שיפור אינם נוקאאוט של מאה אחוז, זו הוכחה חשובה מאוד ליעילות. מה שהוכח הוא כי התרופה הזו יכולה לבלום את הנגיף", אמר פאוצ'י.

בינתיים הודיעה חברת ביו-טק הגרמנית, העובדת בשיתוף פעולה עם ענקית התרופות האמריקאית פייזר, כי החלה בניסויים על בני אדם לחיסון פוטנציאלי שעשוי להיות זמין למיליוני בני אדם ברחבי העולם עד סוף השנה.

פייזר הודיעה כי תחל בניסויים של החיסון בארה"ב כבר בתחילת השבוע הבא וכי החיסון עשוי להיות מוכן בסתיו הקרוב.

"12 משתתפי המחקר חוסנו עם החיסון הפוטנציאלי BNT162 בגרמניה מאז תחילת המחקר בתאריך 23 באפריל 2020. 200 מתנדבים בריאים בגילאי 18 עד 55 יקבלו מינון של החיסון הפוטנציאלי, על מנת לבדוק את המינון הנכון", נמסר בהודעת חברת הביו-טק הגרמנית.