רפי פרץ
רפי פרץצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

מערכת החינוך תפתח את שעריה כבר ביום א' הקרוב לחזרה הדרגתית ומסודרת של בתי הספר.

ממשרד החינוך נמסר כי בימים הקרובים תערכנה הרשויות ובתי הספר בשורה של היבטים, שכוללים בין היתר: היערכות מנהלתית, ניקיונות, חלוקת הכיתות, הכנת צוותי החינוך, קביעת קבוצות, שיבוץ תלמידים, חלוקת כיתות, חלוקת הקבוצות, הכנת חדרי המורים, הכנת חומרי לימוד ועדכון התלמידים והוריהם.

תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד לתאריך ה- 5.5.2020.

במשרד מדגישים כי "המשרד עובד בשיתוף פעולה מלא עם מרכז השלטון המקומי ועם משרד הבריאות כדי להבטיח את פתיחתם התקינה של מוסדות החינוך. רשויות ובתי ספר שערוכים, יוכלו להתחיל את הלימודים ביום ראשון. רשויות שנדרשות להן ימי היערכות נוספים, ישלימו אותם בימים הקרובים".

הרב פרץ:עבודת המורים סייעה לחוסן הלאומי ולערבות ההדדיתערוץ כנסת

במסגרת החלטת וועדת השרים לענייני קורונה מהיום (שישי) יחזרו ללמוד 5 שכבות גיל בחינוך הכללי ו-5 שכבות גיל בחינוך החרדי:

▪️ כיתות א-ג בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: ילמדו 5 ימים בשבוע, בימים: א-ה, 5 שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

▪️ כיתות יא-יב בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

▪️ בחינוך החרדי: יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א. המשרד יפרסם עדכון בהמשך.

▪️ חינוך מיוחד- כל תלמידי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד, בימים א-ה, בין השעות: 08:00-14:00. תלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית ילמדו עד לשעה 13:00 בשל צום הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א-ה. תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד-י) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום. תלמידי כיתות יא-יב שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.

▪️ נוער בסיכון (הלומדים במרכזי חינוך טכנולוגיים, מפתנים ותוכנית הילה). המשרד יפרסם הודעה בהמשך.

▪️ גני ילדים 3-6 ישובו לפעילות בתאריך 10.5.20. החזרה לפעילות תתקיים בכפוף להערכת מצב שתעשה בנושא.

▪️ כיתות ד'-י' - יגובש מתווה לחזרה ללימודים במהלך חודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

במשרד שבים ומציינים כי מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים, תוך שמירה על פי כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות. כאמור, החזרה תעשה על פי ההיערכות של כל רשות ובית ספר, כדי לאפשר להם להיערך באופן ראוי. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות).

בתי הספר יעדכנו את התלמידים וההורים אודות מועד החזרה ללימודים. המשרד יפרסם את המתווים המעודכנים כבר במוצאי שבת הקרוב. על רקע המציאות המורכבת והמשתנה, ימשיך המשרד לנטר ולעדכן באופן שוטף בדבר כל התפתחות חדשה.

שר החינוך רפי פרץ אמר "מערכת החינוך הייתה ערוכה לפתיחה ביום ראשון בהתאם למתווה שאושר בוועדת השרים, וכך גם הצגתי זאת בישיבה היום. אני שמח שוועדת השרים אישרה היום את פתיחתן של כיתות א'-ג', הרחבת החינוך המיוחד, וכן את חזרתם של תלמידי י"א-י"ב – יש בכך בשורה משמעותית מאוד לתלמידים, למורים ולמדינה כולה".

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב הוסיף "אנחנו מברכים על ההחלטה של ועדת השרים לפתוח את מערכת החינוך כבר ביום ראשון. אנחנו פועלים לילות כימים כדי להכין את בתי הספר לקראת החזרה ההדרגתית לשגרה. גיבשנו מתווים מפורטים תוך התאמתם לצרכים הנדרשים. נמשיך לנטר ולהשלים את הפערים שעוד נותרו, ובמקביל לפעול להחזרתה של כלל מערכת החינוך ללימודים".

עם זאת נציין כי בתל אביב וברמת גן הלימודים לא ייפתחו כלל ביום ראשון (למעט החינוך המיוחד) בהרצליה - כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד בראשון, כיתות א'-ג' ייפתחו על פי המתווה. צפת - הלימודים לא ייפתחו כלל ביום ראשון (למעט החינוך המיוחד).

ברעננה כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד בראשון, כיתות א'-ג' ייפתחו על פי המתווה. בבני ברק - הלימודים לא ייפתחו כלל ביום ראשון (למעט החינוך המיוחד. בקרית מלאכי - החזרה ללימודים נדחתה ביום, ליום שני.

בבת ים - כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד בראשון, כיתות א'-ג' ייפתחו על פי המתווה. בבאר שבע - הלימודים לא ייפתחו כלל ביום ראשון (למעט החינוך המיוחד). בחולון - כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד בראשון, כיתות א'-ג' ייפתחו על פי המתווה. בכפר סבא - כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד בראשון, כיתות א'-ג' ייפתחו על פי המתווה. בכפר יונה - כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד בראשון, כיתות א'-ג' ייפתחו על פי המתווה.