ד"ר חנה קטן
ד"ר חנה קטןצילום: ללא קרדיט

תלתלים חומים מבצבצים מהמטפחת הצבעונית שלראשה. עיניה הירוקות בורקות. היא מלטפת את הבטן העגלגלה שצמחה לה, עיניה חולמניות. בעלה מניח את ידו הארוכה ברוך, מאחורי כתפה.

הם ממתינים שלוש שנים לבשורה הזאת. אני מכינה אותה לנקודת הגמר. אם תגיע לשלב של הריון עודף, תצטרך לעשות מעקב של ניטור עוברי במוניטור ובעל-קול. אבל, בינתיים, החשוב הוא לעקוב אחר תנועות עובר שהיא חשה בהם.

לעיתים התנועות סיבוביות, לעיתים אלכסוניות, לעיתים מהירות, ולעיתים- פחות. יש שעות של שקט יחסי, ואז כדאי שתשכבי על צד שמאל ותאכלי משהו מתוק, ובטח תקבלי ד"ש מהיר מהעובר המתוק שלך עם הלשון המתוקה שלו.

הדס מהנהנת בחיוך. וגם אודי, שכבר מרגיש איך האבהות העתידית מתלבשת עליו כמו כפפה.

אז הרסן משתחרר. אולי מהר מידי. נקווה שלא. מה שברור הוא שאין כמעט מדינה שהשכילה לתת פייט רציני למיס קורונה כמו מדינת ישראל. ישכויח לאנשי משרד הבריאות. ישכויח לאנשי משרד הבטחון. ישכויח לממשלת ישראל.

ומידי יום, סופרים. מהדורת החדשות פותחת את היום בספירה המחודשת. כמה חולים. כמה מונשמים. כמה, לא עלינו, מתים. וכמה מחלימים.

אנחנו הנשים רגילות ובקיאות בספירה: ספרת נקיים, ספירת ימי ההפלגות, ספירת תנועות עובר, ספירת שבועות ההיריון - עם המון סבלנות, ספירת הדקות שבין ציר לציר...

חדר לידה הוא מרחב בו מתרחשים ניסים. היום, ניתן לראות באולטרסאונד את ראש העובר בשלב צירי הלחץ ולהבין בזמן אמת איך משפיעה כל לחיצה על התקדמותו, עד היציאה לאוויר העולם.

השיטה נקראת ביופידבק. כך זה עובד: הרופא מבצע אולטרסאונד של ראש העובר, שנמצא בתעלת הלידה. היולדת לוחצת, תוך שהיא מביטה על המסך כשהיא רואה את ירידת ראש העובר בתעלת הלידה בזמן הלחיצה.

היתרון הגדול: הוא בכך שהיולדת רואה כיצד הלחיצות שלה משפיעות על התקדמות העובר ויכולה להתאים ולכוון את עבודת הגוף שלה. וזה מקסים. והמחקר מציין שזה גם מחבר בין האימא לעובר בצורה הרמטית.

וכך גם אנחנו. יכולות לחוש איך כל לחץ וכל ציר מקדמים אותנו לקראת נקודת הגמר הנכספת. אנחנו סופרים את אלו שכבר אינם אתנו. אבל סופרים גם את המחלימים. את הניסים...

כל פעולה של חסד, טלפון למישהי שזקוקה לעידוד, דאגה לקשיש או לשכנה עם עומס, תפילה ועוד תפילה- מזיזות את המציאות. הן מקדמות את פתיחת שערי שמיים ובקיעתן של זעקות לידת הגאולה הנכספת.

אנחנו יושבות על המשבר - מודעות לזכות שיש לנו להיות בקדמת הקרונות שמובילות לישועת עולמים. תדחפי חזק חזק חזק...יופי. רואים כבר תלתל שחור, ממש כמו שלך.

זהו. עכשיו די. תקחי נשימה עמוקה. עוד ציר והוא בחוץ. עוד דחיפה, וזהו!