אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ביום ראשון בעוד שבועיים בדיוק יחזרו מרבית חיילי צה"ל לשגרת יומם, ותפעול משבר הקורונה יעבור לאחריות המדינה ולמשרד הבריאות.

חיילי אוגדה 98 ישובו לאימוניהם ולתעסוקות המבצעיות, פיקוד העורף ישחרר את אנשי המילואים והחיילים שסייעו לשוטרים באכיפת הסגר יחזרו לעמדות הצה"ליות.

מי שלא רואה את השגרה באופק הוא אגף המודיעין של צה"ל. אנשיו יוסיפו ללמוד את האויב הבלתי נראה שהתפשט בעולם. כוח משימה ייעודי של 400 מומחים ימשיך את מאבקו בנגיף הקורונה.

באגף המודיעין סוקרים וסורקים כל פיסת מידע שמתפרסמת ברחבי הגלובוס על המגפה, מעבדים אותן, מייצרים נתוני אמת ומפיקים תובנות המסייעות למקבלי ההחלטות ברמה הגבוהה ביותר.

בחודש האחרון נחשפה לציבור היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין, בזכות הפיתוח המהיר של מכונות ההנשמה. עד היום סופקו כ-300 מכונות כאלו, כולן תוצרת 'כחול לבן' בעלות נמוכה אשר קיבלו את אישורי משרד הבריאות.

בקרוב גם תוכל ישראל לייצא למדינות נוספות ברחבי העולם מכשירי הנשמה שיעזרו בהתמודדות עם העומסים בבתי החולים.

יכולת נוספת שפותחה באגפי המודיעין מאפשרת לנטר, לבודד ולסמן אזורים, רחובות, בתים ושכונות שקיים בהם חשש להתפרצות משמעותית של הנגיף. ביחידה 8200 מפתחים בימים אלו אב טיפוס למערך תקשורת ארצי שירכז את כל הנתונים למרכז שליטה אחד.

"כשם שאנחנו יוצאים למערכה או לתקיפה ואנחנו מסמנים מראש יעדים ומטרות ויודעים בדיוק באיזה חדר מוטמן משגר או מצוי מערך טרור, כך סימנו לעצמנו להביא מודיעין משובח לאנשי הרפואה על אזורים אדומים, צהובים או ירוקים", אומרים לערוץ 7 בכירים באגף המודיעין.

עם תחילת כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי הוא דרש לבצע סינכרון בין כל אגפי המודיעין והמידע, כך שכל גוף ידע "לדבר" האחד עם השני. ההנחיה נועדה לחדד את היכולת המודיעין מול אויביה של מדינת ישראל. בשבועות האחרונות המערכת הפכה למוקד הנותן תמונת מצב מכל החזיתות הנלחמות באויב החדש: נגיף הקורונה הקטלני.

כוכבי מהבידוד: תקפידו על הכללים