התמונה השנתית של שליחי חב"ד
התמונה השנתית של שליחי חב"דצילום: בנצי ששון

אחדות היסטורית בחב"ד: על רקע מגיפת הקורונה שגבתה מחיר יקר בחב"ד הוחלט על הקמת צוות שישכין שלום במקומות הצריכים לכך בין הממסד החב"די הרשמי לפלג המשיחיסטי.

במסגרת היוזמה להשכנת השלום, הגוף העליון של חב"ד בארץ, 'אגו"ח', המהווה את הנהלת חב"ד בארץ, כינס את החברים לאחר עשר שנים, שלא התכנסה, באמצעות תוכנת 'זום'.

בחב"ד מסבירים כי לכינוס הועידה משמעות רבה. "כידוע על גוף זה כתב הרבי בכתב יד קודשו "תוקף והנהגת וענין אנ"ש שי' באה"ק, בידי אגו"ח באה"ק, הוא בידי אגו"ח באה"ק ובראשם (ועד) רבני חב"ד אנ"ש שי' שהם הדיינים ופס"ד בתוקף התורה".

במהלך השיחה תוארו האסונות שפקדו משפחות רבות בחסידות ופטירתו של חבר האגודה הרב שמואל חפר ז"ל ודנו בעניינים העומדים על הפרק.

גורמים בחב"ד המעורים בנושא סיפרו כי "השיחה התקיימה מתוך אהבת חסידים והצורך להתלכד ברצונו הק' של הרבי.

"בין הדברים הוחלט שאגודת חסידי חב"ד תקים בימים אלו צוות שיקח על עצמו להיכנס לעובי הקורה לקירוב הדעות והשכנת שלום במקומות שיש בהם צורך ברחבי ארה"ק".

מי שהוביל את המהלך הוא מי שעומד בראש שלושת הארגונים המרכזיים של חבד (אגו"ח צא"ח והרשת) הרב יוסף יצחק אהרונוב הנחשב כמי שמוביל את המיינסטרים החב"די כיום.

בחב"ד סיפרו כי עצם קיום השיחה המשותפת מהווה היסטוריה בפני עצמה. "בשביל להוביל מהלך כזה אין ספק שהיתה צריכה להיות גם פשרה מהצד המשיחיסטי.

"מדובר בראש ישיבות חב"ד של צפת וחיפה הרב יוסף יצחק וילישאנסקי שלקח חלק פעיל באסיפה ואיתו עימו קבוצה של מנהלי מוסדות משמעותיים הנחשבים כמזוהים עם ה'משיחיסטים'.

"בהחלטה משמעותית והיסטורית ניתן לומר ישבו כולם סביב שולחן וירטואלי אחד על מגוון דעותיהם וניהלו שיחה של למעלה משעתיים, אין ספק שזה מהלך שיהיו לו משמעויות רבות".