השר בנט במערת המכפלה
השר בנט במערת המכפלהצילום: דוברות

הרשות הפלסטינית תוקפת את פרויקט הנגשת מערת המכפלה שבעיר חברון לכלל ציבור המתפללים שאושר (ראשון) על ידי שר הביטחון נפתלי בנט.

השר הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לבצע את כל הפעולות הנדרשות להפקעת המקרקעין במקום לשם הנגשת מערת המכפלה.

כמו כן, אישר בנט למועצת התכנון העליונה (מת"ע) ליטול את סמכויות התכנון הנדרשות להשלמת כלל הליכי התכנון מעיריית חברון. "אבקש לקדם את הנושא ללא דיחוי", כתב השר למתפ"ש.

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" טוענת, כי התוכנית של בנט בנוסף להנגשת המקום כוללת השתלטות על קרקע פלסטינית בחברון כדי לבנות דרך מיוחדת למתנחלים ול"קיצונים" שתחבר את ''ההתנחלויות'' בחברון עם מערת המכפלה.

עבד אל-האדי חנתש, מומחה למפות ולהתנחלויות בחברון, אמר ל"וופא" כי הכרזת בנט ממחישה פעם נוספת את המדיניות הישראלית המנוגדת לכל ההסכמים הבינלאומיים, ובכלל זה החלטת אונסק"ו מ-2017 המכלילה את העיר העתיקה של חברון ואת מערת המכפלה במסגרת רשימת אתרי המורשת העולמיים.

לדבריו, ב-2018 התקבלה החלטה נוספת של אונסק"ו בנוגע לשמירה על ציביונה של העיר העתיקה בחברון ומערת המכפלה.

חנתש טען, כי ההחלטה חותרת להפוך את קרית ארבע, גבעת החרסינה ומובלעות ההתנחלות בעיר העתיקה של חברון לגוש התנחלות אחד בו מתגוררים 30 אלף תושבים יהודים.

אחמד סעיד אל-תמימי, חבר הוועד הפועל של אש"ף, קרא להביא את הנושא לבית הדין הפלילי הבינלאומי.