''Shelanu''
ערוץ נוצרי-מיסיונרי בטלוויזיה בישראל

מועצת הכבלים והלוויין אישרה לרשת "GOD TV" לשדר בישראל בלי לדעת שהערוץ החדש מפיץ תכנים על "ישוע המשיח".

ערוץ 7 , י"א באייר תש"פ

מועצת הכבלים והלווין אישרה לרשת המדיה הנוצרית GOD TV לשדר בישראל את ערוץ הטלוויזיה המיסיונרי ''Shelanu''.

החוזה שנחתם עם חברת הטלוויזיה בכבלים HOT מתיר לערוץ "Shelanu" (שלנו) לשדר באפיק 182 למשך שבע שנים.

על פי הדיווח באתר "הארץ", וורד סימפסון, מנכ"ל GOD TV התגאה כי הרשת "קיבלה אישור ממשלתי לשדר את בשורת ישוע המשיח בשפה העברית בישראל. זה מעולם לא היה בהיסטוריה''.

הרישיון לשידור הערוץ החדש ניתן על ידי מועצת הכבלים והלוויין, הגוף הרגולטורי הפועל בחסות משרד התקשורת. יו"ר המועצה, אשר ביטון, אמר ל''הארץ'' כי לא היה מודע לכך שהערוץ החדש מתכנן לעסוק בפעילות מיסיונרית והורה לפתוח בבדיקה.

ביטון הבטיח לסגור את הערוץ החדש אם יתברר כי מדובר בשידורים מיסיונרים, "על פי התקנות שלנו, זה בסדר לשדר תוכניות דתיות אבל אסור לשדר תכנים שיש להם פוטנציאל להשפיע על הצופים בצורה לא הגיונית, בוודאי על צופים צעירים''.

באתר האינטרנט של GOD TV נכתב כי הערוץ החדש "נועד לעזור לצופים הישראלים להבין שישו אינו זר או מתחזה. אלא שהוא ישוע המשיח, יליד בית לחם".

דוברת HOT מסרה כי "Shelanu הוא ערוץ נוצרי עצמאי, בדומה לערוצים דתיים אחרים המשודרים בישראל. הערוץ קיבל היתר מהמועצה ומשודר על פי החוק''.

תגובת המועצה לשידורי כבלים ולווין: "המועצה לשידורי כבלים ולווין שומרת לאורך שנים על הפלורליזם בשידור, ומאפשרת שידור של תכני דת (לכל הדתות) במסגרת חופש הביטוי והפולחן, וזאת תחת מדיניות המועצה לשידורי דת.

''המועצה אישרה ל"ערוץ שלנו" בחודש שעבר לעלות לאוויר בחברת הוט בכפוף לעמידה בהוראות הרישיון ומדיניות המועצה, הוראות המגדירות כי אין מניעה לשדר שידורים בנושאי דת, מסורת ומורשת אשר יכללו תמיכה בעקרונות דת, אמונה או דרך חיים – אולם השידורים לא יכללו תוכן שכולל השפעה לא הוגנת על הצופים.

''בימים האחרונים מופץ סרטון של מנכ"ל הערוץ המופק בארה"ב. סרטון זה נבחן על ידי אגף הפיקוח של המועצה ונמצא כי הוא לא שודר בערוץ בישראל אלא רק הופץ ברשת. למרות זאת, יו"ר המועצה זימן אליו את הגורמים הרלוונטיים לבירור בעניין אופי הערוץ ועמידתו בתנאי הרישיון, לצד הפעלת גורמי הפיקוח של המועצה לבחינת השידורים בערוץ עצמו. היה ויימצא כי תכני הערוץ לא עומדים בהוראות הרישיון כולל מדיניות המועצה לשידורי דת יישקלו צעדים מיידים ונחרצים בעניין.

''המועצה תמשיך לשמור על חופש השידור ועל אפשרויות הבחירה לצופים תחת הכללים הרלוונטיים ותוך שמירה על ציבור המנויים", לשון התגובה.

מיד לאחים נמסר בתגובה כי בעקבות פניית הארגון פנו רבנים וחכי"ם רבים לשר התקשורת דודי אמסלם ולמועצת הרשות השניה. "ביד לאחים ברכו את השר אמסלם על עמידתו האיתנה לנוכח פעילות מסיונרית רחבת הקיף זו. הבוקר פנו מאות אנשים למשרדי יד לאחים שהזדעזעו לנוכח פעילות הערוץ המסיונרי הזה. לא ננוח ולא נשקוט לנוכח פגיעה קשה זו באמונת ישראל עליה מסרו ומוסרים את הנפש יהודים בכל דור".