''מחבל עם סכין קפץ על הרכב''

המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן דוחה את טענותיה של ח"כ תמר זנדברג (מרצ) המתבססות על חומרי ארגון ''בצלם'', ומבהירה כי יהושע שרמן, תושב אלון מורה שביצע ירי לעבר מחבל שניסה לדקור אותו, עשה זאת על פי דין.

ליטמן כתבה לזנדברג כי ניסיון הפיגוע שאירע באפריל 2019 סמוך לכפר חווארה בשומרון נחקר על ידי המשטרה, ובחינת תיק החקירה מעלה כי חומרי החקירה אינם מבססים חשד לביצוע ירי שלא כדין.

עוד נאמר, כי הסרטונים שתיעדו את הפיגוע, כמו גם שאר הממצאים בזירה, תומכים בגרסת היורים. "נמצאה סכין בזירה, סמוך למקום נפילתו של אל פתאח. כמו כן זוהתה פגיעת אבנים בחזית הרכב של שרמן וגם נמצא קליע בתוך הרכב. חומרי החקירה לא מבססים חשד לביצוע ירי שלא כדין''.

בלשכתה של ליטמן הוסיפו: ''מוטב היה כי עורכי התחקיר מטעם 'בצלם' היו נוקטים משנה זהירות בטרם הקביעה כי 'מתנחלים הוציאו להורג והצבא טייח את מעשיהם'. מוטב היה להמתין לתוצאות החקירה בטרם הגעה למסקנה האמורה. יתרה מכך, לא הועברה על ידי 'בצלם' למשטרה כל ראיה שיש בה כדי לתמוך בנטען על ידם''.

יהושוע שרמן מספר על ניסיון הפיגוע ונטרול המחבל

הפיגוע התרחש באפריל 2019. מחבל ערבי ניסה לבצע פיגוע דקירה סמוך לצומת הביתות בשומרון, ליד הכפר חווארה. המחבל היה חמוש בסכין והתנפל על רכב של יהושע שרמן ובתו מאלון מורה שנסעו בכביש. המחבל ניסה לפתוח את הדלת הקדמית של הרכב ולדקור את הנוסעים. שרמן שלף את נשקו, פתח בירי לעבר המחבל וחיסל אותו.

"נסעתי מאלון מורה לכיוון תפוח. בצומת הבייתות קפץ על הרכב מחבל עם סכין ניסה לפתוח את הדלת. יצאתי החוצה ותוך כדי שהמחבל ניסה לעקוף את הרכב לכיווני ניטרלתי אותו בירי תוך כדי סיוע של נהג משאית תושב יצהר שנסע מאחורי", סיפר שרמן.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך על תגובתה של ליטמן לפניית ח"כ זנדברג, "זו בהחלט נקודת אור, שרמן פעל כמצופה מכל אזרח שמותקף בסכין על ידי מחבל פלסטיני. האירוע הסתיים כפי שאני חושב שאירוע כזה צריך להסתיים, מחבל הרוג ואפס נפגעים יהודים. אני רוצה לחזק את יהושע שרמן ובן גוסי ובני משפחתם. במקום לגנות את המחבל שניסה לדקור יהודי חף מפשע הלכה חברת הכנסת וניסתה לפקפק בזכות להגנה עצמית. אנחנו נגן ונסייע לכל אזרח שיגן על עצמו מפני מחבלים או על אזרחים חפים מפשע סביבו".

זירת הפיגוע בשומרוןנדב גולדשטיין/TPS