בני עקיבא: מצדיעים לוטרנים וזוכרים עם הדור הבא

בשבת הקרובה יציין העולם כולו את ה-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

בתנועת הנוער בני עקיבא הוחלט להצדיע ל-25,000 וטרנים (ותיקי המלחמה), מתוך כ-500,000 יהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה במסגרת הצבא האדום.

חניכי התנועה יגיעו לבתיהם של הוטרנים ויעניקו להם פרחים וערכות שי. השנה, עקב מגיפת הקורונה קיימת חשיבות מיוחדת למפגש זה שיתקיים לאחר שבועות ארוכים בהם הוטרנים שהו בביתם.

בנוסף, בסניפי בני עקיבא ילמדו החניכים על מורשתם וגבורתם של הלוחמים ויתקיימו שיחות בזום עם וטרנים (או דור שני) מהם ישמעו החניכים את סיפורם.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "יום הניצחון על גרמניה הנאצית מצוין במקומות שונים ברחבי העולם, אך בישראל לצערנו הוא מצוין בעיקר בקרב יוצאי ברית המועצות. תנועת בני עקיבא החליטה כי החל מהשנה תציין התנועה יום זה במגוון פעולות ותפעל לשימור מורשתם ופעילותם של הלוחמים הוותיקים, הוטרנים, שעקב משבר הקורונה גם נמצאים שבועות ארוכים בביתם בבידוד''.

שחל סיפר כי ''חניכי ובוגרי התנועה יגיעו, בין היתר, לבתיהם, ויביעו את הערכתם הגדולה לפועלם הנאצל ולחלקם בניצחון החשוב על גרמניה הנאצית. זוהי חובתנו לפעול להנצחת יום זה ולהפיכתו לחלק בלתי נפרד מלוח השנה בישראל כדי שבכל בית יכירו את עוד נדבך בסיפור חזרתו של עם ישראל לארצו".