בצלאל סמוטריץ': "אין מגעים רק הצעות דרך הטוויטר"

השרים וחברי הכנסת של מפלגת ימינה קיימו הערב (ראשון) ישיבת סיעה בעקבות החלטתם שלא להצטרף לממשלת האחדות המשותפת של הליכוד וכחול לבן.

ארבעת ראשי המפלגה, נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ התחייבו שאיש מהם לא ישבור את החלטת המפלגה ויתפתה להצטרף לקואליציה בלי יתר חלקי ימינה.

בתום הישיבה פרסמה המפלגה הודעה רשמית בה נאמר, אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה".

"ידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו", לשון הודעת ימינה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף את הליכוד במהלך הישיבה ואמר, "נעשה להם את המוות באופוזיציה בכל התחומים: דת ומדינה, התיישבות ובמערכת המשפט".

יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט הוסיף, "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין – להערכתי הוא יצטער על זה".

ח"כ איילת שקד: לצערנו נתניהו מעוניין לפרק את הבלוקחזקי ברוך

ח"כ איילת שקד אמרה ביציאתה מהישיבה, "רצינו להיות חלק מהקואליציה, חלק משפיע ולנסות לקדם את מה שקידמנו עד היום אבל כרגע זה לא נראה שזה מתאפשר. אין שום רצינות מצד הליכוד ומצד נתניהו. עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ רציני, זה אבסורד. כשהליכוד רוצה משהו הוא יודע לקרוא לנו לחדר ולהגיד: לא יוצאים עד שמגיעים להסכמה. פעם בשבוע יש איזו הבלחה של שיחת טלפון עם זריקה של הצעה, שכבר חודש שלם זו בדיוק אותה ההצעה. לא ככה מנהלים משא ומתן".

לדבריה, "זה הרבה יותר מתיקים. הוועדה למינוי דיינים, הראשות שלה עברה לש"ס , זה נראה לכם הגיוני? פעם שעברה הייתה הסכמה שבראש הועדה יעמוד שר ניטרלי מהליכוד. הפעם העבירו את ראשות הועדה לש"ס מבלי בכלל לעדכן אותנו. את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב העבירו לשמאל, על ועדת חוקה אף אחד לא מדבר איתנו. הציעו לנו את ראשות הועדה לפניות הציבור. לא ככה מנהלים משא ומתן עם שותף".

השר הרב רפי פרץ: בלי השפעה, לא נהיה בפניםחזקי ברוך

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התייחס למצב הפוליטי מול הליכוד ואמר, "המסר שלנו הוא מאוד ברור: בלי השפעה אנחנו לא נהיה בפנים. אנחנו דורשים את ההשפעה כדי שניטול חלק בהגה השלטון בצורה האמיתי שמתאימה לימינה".