"עלילת דומא": צפו בסרטון של חוננוחוננו

חבריו של עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת רצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, ממשיכים בקמפיין שנועד להביא לזיכויו של חברם, ומפרסמים סרטון רביעי בנושא.

בארגון חוננו טוענים כי השחזור שביצע עמירם בן אוליאל לאחר הודאתו בביצוע המעשה, מלא בסתירות והפרות נהלים.

בין הטענות הבולטות - השחזור הובל על ידי קצינים וחוקרים הבקיאים בפרטי החקירה, לבן אוליאל לא ניתנה יד חופשית בהובלת השחזור, השחזור קטוע ולוקה בחסר, בן אוליאל לא מזהה פרטים בזירה שהיו בעת ההצתה.

ביום שני הקרוב תינתן הכרעת הדין בעניינו של בן אוליאל, בבית המשפט המחוזי בלוד.

לפי הסרטון, בן אוליאל אולץ לבצע את השחזור לאחר שמיגל, ראש צוות החקירה בשב"כ, איים עליו כי אם לא יחזור על ההודאה ויבצע שחזור "אני יש לי ת'כלים שאני יודע להפעיל".

בחוננו אומרים כי את השחזור צריך להוביל קצין שאינו מצוות חקירת הפרשה ואינו מכיר את פרטי החקירה, זאת בכדי שהשחזור יהיה נקי לחלוטין מכל השפעה של מי שיכול לרמוז משהו לנחקר. "הנחקר צריך להוביל הכל מא' ועד ת', אבל בחקירת פרשת דומא יש כנראה כללים אחרים".

הקצין שהוביל את השחזור והלך שלוב ידיים עם בן אוליאל לאורך השחזור היה ארז אמויאל, ראש צוות החקירה המשטרתית של פרשת דומא. ''אמויאל הוא מהשוטרים הראשונים שהגיעו לזירה לאחר ההצתה, ומטבע הדברים בקיא מאוד בכל פרטי החקירה ובמיוחד בפרטי הזירה", טוענים בחוננו.

"מיגל נכח בכמה חקירות של בן אוליאל, שיחק מולו את תפקיד 'השוטר הטוב' והיה מעורב מאוד בחקירת הפרשה. מבחינת בן אוליאל, מילה של מיגל יכולה להחזיר אותו לחדר העינויים. משום מה ראו בשב"כ צורך להציב את מיגל צמוד לעמירם גם במהלך השחזור".

כמו כן, סרטון השחזור מתחיל מנקודת הזמן בה בן אוליאל יושב בג'יפ המשטרתי בדרך לכפר דומא. אמויאל יושב לצד בן אוליאל ומתחיל לדובב אותו, אך בן אוליאל עונה "אין לי מושג לאן הולכים..". בשלב זה מיגל מתערב "כמו שדיברנו עמירם. לאיפה אתה רוצה ללכת? מה שדיברנו שום דבר לא השתנה".

אורי קירשנבום מארגון חוננו מסר "הגיע הזמן שהציבור הרחב ייחשף לחומרים האלה, שיבינו כולם שכתב האישום נגד עמירם סותר את כל הממצאים והעדויות על מה שארע, ושגם הראיה היחידה לחובתו פוברקה בשחזור שהתנהל בצורה שערורייתית כנגד כל הכללים. בתיק דומא העובדות והמציאות לא עניינו אף אחד''.