נתניהו: דרישות ימינה בלתי אפשריות

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הסרטון שפרסם נתניהו אמש בו טען כי דרישותיה של ימינה מוגזמות.

"‏אחלה סרטון ראש הממשלה", פתח סמוטריץ', "אבל גם כשאתה בקמפיין תשתדל לומר אמת ולא למרוח את הציבור באמצעות ערבוב בין 'שרים' ל'תפקידים'".

לדבריו, "ימינה ביקשה שני שרים, והחרדים קיבלו הרבה מאוד תפקידים בכירים. שלושה שרים, ארבעv יושבי ראש ועדות (מהן כספים ששווה לשר בכיר), ועוד כמה סגני שרים. לא ביקשנו ולא הצעת שום דבר יותר מהם".

"‏האמת היא שלא נפגשת איתנו אפילו פעם אחת ולא נהלת בכלל משא ומתן. החלטת מהרגע הראשון שאתה לא רוצה אותנו. וזו זכותך. אבל אז אל תצפה שנמליץ עליך בפני הנשיא", הוסיף סמוטריץ'.

"מותר לך לרצות לפרק את גוש הימין. זה בהחלט לגיטימי. אבל תהיה אמיץ ותודה בזה", חתם שר התחבורה.

בסרטון שפרסם נתניהו הוא טען "המטרה שלי שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין. לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית".

"הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת, ש"ס ואגודה יחד הם 16 חברי כנסת, הם ביקשו שלושה שרים. זאת אומרת שהבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף ותקף את חברי ימינה וטען, "עוד לפני כן ימינה סירבה להמליץ עלי כמועמד להרכיב את הממשלה אצל נשיא המדינה, בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם".

"אני מקווה שיתחולל פה שינוי, בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרנו, רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד, והממשלה בראשותי תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו", חתם נתניהו.