ליברמן
ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

אילן זגדון, בעליה של מסעדת "סבא ג'בטו" בבאר שבע, פרסם בסוף השבוע סרטון בדף הפייסבוק שלו, סרטון בו סיפר על מפגש מפתיע שנערך בינו ובין יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

"אני רוצה לספר לכם סיפור הזוי ביותר. שמעתי על אנשים שראו עב"מים, חשו שהם בעולם הבא וכאלה, לי קרה משהו הזוי לגמרי, תקשיבו עד הסוף", פתח זגדון.

"אני מקבל טלפון לפני מספר ימים מהלשכה של ליברמן", סיפר, "ושאלת אותי העוזרת שלו, 'אביגדור שואל אם אתם צריכים עזרה בנושא המסעדות, שמעתי שאתם במצוקה'. הייתי בהלם ואמרתי, 'יופי, כיף לשמוע, אם הוא רוצה לעזור, שיחתוך מהמשכורת שלו'. היא אמרה 'טוב, אני אדבר איתו'".

לאחר מספר ימים התקשרה העוזרת והשיבה לזגדון שליברמן בירר ולהוריד במשכורת זה קצת מורכב, אז במה הוא עוד יכול לעזור, "אמרתי לה, 'אוקיי, אז שיחתוך מהמשכורת שלו, מהנטו, ויביא לנו כסף'. היא אמרה לי כמה ואמרתי לה מעשר, שיוריד עשרה אחוזים אמתי כסף חי מהמשכורת שלו. אני מקבל טלפון אחרי שעה, התשובה חיובית. ואז אתמול אני מקבל טלפון, ומי על הקו? אביגדור - 'אילן, אתה בא לקחת את הצ'קים?'. התנעתי את האוטו וטסתי".

"הגעתי לנקודת המפגש, איחרתי בשלוש דקות, ואביגדור מחכה לי שם עם המעטפה הזו, של אביגדור ליברמן. אני פותח את המעטפה ובתוך המעטפה יש שני צ'קים שמהווים עשרה אחוז מהמשכורת של חבר הכנסת אביגדור ליברמן. אני מחזיק בצ'קים ואני עדיין לא מאמין שזה קרה לי", סיפר זגדון.

לדבריו, "שאלתי את אביגדור אם אפשר לעשות אתו סרטון כדי להנציח את הרגע הזה והוא אמר לי, 'אילן, עזוב, זה לא משהו שצריך להתפרסם'. הוא ביקש שהכסף יופקד באופן חוקי ובצורה מסודרת לעמותות, 'חילקנו את זה שווה בשווה לשני צ'קים, אחד לעמותת מסעדנים חזקים ביחד והשני לאיגוד המסעדות והברים'".

"חושבים שזה הזוי? רגע לפני שהלכתי, בדיוק כשאמרתי שלום, אביגדור אמר לי, 'אילן, בחודש הבא, אם המסעדות עדיין סגורות, תבוא ותיקח עוד צ'קים'. עזבו אתכם ימין ושמאל וביקורות כרגע, הבן אדם חתך אמיתי במשכורת שלו ועל זה צריך להגיד לו כל הכבוד. אני קורא מכאן ומאתגר את כל חברי הכנסת, השרים ועובדי הציבור שמרוויחים מעל 20 נטו, לחתוך במשכורת בעשרה אחוזים, מעשר כמו ללחם, ולתת את זה לעמותות של עצמאיים, שכירים, לא משנה לאן, העיקר לתרום ולהשתתף עם הציבור בכאב שלו. לא קיבלנו עדיין אגורה אחת שחוקה והמשכורת שלכם לא נפגעה. עברתם את הקווים האדומים, הגזמתם, אבל מעכשיו אין לכם תירוץ", חתם זגדון.