נשות הכותל
נשות הכותלצילום: דוברות

ערב יום ירושלים ה-53 ועם מינויו של הרב רפי פרץ לשר לירושלים ומורשת, שלחו נשות הכותל מכתב לשר, בבקשה שיהווה כתובת גם להן.

"אדוני, למרות שאנו מגיעות מידי חודש לכותל, ולמרות אהבתנו הרבה למקום עצמו, אנו יכולות לומר בפה מלא ובצער רב, ערב יום ירושלים, כי לא לילד הזה פיללנו. לא אנחנו ולא מיליוני יהודים ברחבי העולם ובארץ", נאמר במכתב.

לדבריהן, "לא פיללנו לשליטה חרדית מלאה בכותל המערבי, שתדחק את רגליהן של נשים מן הכותל, לא פיללנו להשתקת קולן של נשים, להדרת הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים, לאפליה, לאלימות, לדחיפות, ליריקות ולמכות".

"קיווינו, ואנחנו עדיין מתפללות ומקוות, להתפלל באתר תפילה מכובד ומכבד לכל יהודי ויהודייה באשר הם, אתר שיאפשר לנשים יהודיות דתיות להתפלל במקום כדרכן, לקרוא בתורה ולממש את זכותן הדתית כפי שמגיע לכל אזרח. לא כך, לצערנו הרב, נראות התפילות שלנו. אנחנו 'זוכות' מידי חודש לחיפוש גופני מדוקדק שאף מבקר אינו זוכה לו, פעמים רבות אנחנו מותקפות במקום, פיזית ומילולית ותפילתנו נפגמת. אנחנו מזמינות אותך להגיע פעם לתפילה ולראות במו עיניך כיצד תפילה יהודית מופרעת בידי פורעים מוסתים", הוסיפו נשות הכותל.

"בימים אלו אתה נכנס, כאמור, לתפקידך כשר לענייני ירושלים, שאמור לשרת ולתת מענה לכלל האוכלוסייה ולכלל אזרחי מדינת ישראל ויהודי העולם. אנו מפצירות בך לממש את שליחותך זו במלואה, לא להוות כתובת רק עבור קבוצות מסוימות, בעלות צבע אחד בלבד ואמונה מסוג אחד, להיות השר של כולם ולהעניק לכולם ולכולן זכות שווה להתפלל בכותל המערבי. נקווה כי השנה הקרובה תביא בשורה ונציין את יום ירושלים ה-54 כשלנשות הכותל ולרבים ורבות נוספים מקום מכובד ושוויוני בכותל המערבי", חתמו נשות הכותל את מכתבן.