אריק זאבי
אריק זאביצילום: הדר ואן קולא - מכבי תנועה עולמית

אריק זאבי, המדליסט האולימפי, סגן אלוף העולם ואלוף אירופה ארבע פעמים בעבר, התמנה באופן רשמי לתפקיד יושב-ראש המכביה ה-21. בכך יהפוך זאבי לספורטאי האולימפי הראשון שמחזיק בתפקיד יו״ר המכביה.

הפנייה לזאבי בבקשה להתמנות לתפקיד היוקרתי נעשתה על-ידי יו"ר מכבי תנועה עולמית אמיר פלד, לאחר שניצב (בדימוס) אילן פרנקו ביקש לסיים את תפקידו. לאחר מספר פגישות נוספות ובדיקות מטעמו של זאבי הוא החזיר תשובה חיובית, וציין כי הוא שמח ונרגש להיענות לאתגר.

התפקיד הינו ציבורי-התנדבותי ומחייב תשומות זמן לביצועו.

לזאבי ולצוות המכביה, שצפויה להיות הגדולה והמרשימה ביותר מבחינת כמות ספורטאים וענפי ספורט, ניתנה הזדמנות להתארגנות לשנה נוספת – שכן המכביה שתוכננה להתקיים בקיץ 2021 נדחתה לאחרונה בשנה, ליולי 2022, כתוצאה מדחיית האולימפיאדה בשנה.

אמיר פלד אמר כי "ההחלטה למנות את אריק זאבי כיו"ר המכביה הינה החלטה ערכית המבססת את המכביה כאירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם אחרי האולימפיאדה והאוניברסיאדה. אריק, כמדליסט אולימפי, יהיה אחראי על ארגון אירוע עצום והערכים המוספים שלו בתחום הספורט יוסיפו להצלחתו ויתחברו לחזון מכבי תנועה עולמית הנחשבת היום לתנועה הציונית, חינוכית ספורטיבית הגדולה ביותר בעולם היהודי".

אריק זאבי מסר: "אני נרגש ושמח על האתגר הגדול שניצב בפניי כיושב ראש המכביה ה-21. המכביה איננה זרה לי ולקחתי בה חלק כספורטאי, נושא הלפיד וכחבר הנהלת מכבי תנועה עולמית. הוועד המארגן של המכביה ואנוכי נפעל ביתר שאת על מנת להביא ארצה מספר שיא של ספורטאים יהודים מהעולם, וכמובן את הספורטאים המובילים לאותה עת.

''אני משוכנע כי שותפים נוספים יחברו אלינו על מנת שנוכל לממש את תוכנית העבודה ולהפוך את המכביה ה-21 לחוויה ספורטיבית ותרבותית בלתי נשכחת. אני אקדיש את הזמן הקרוב על מנת ללמוד את התפקיד כדי שאוכל לתרום בצורה המיטבית", הוסיף זאבי.