בריכה, אילוסטרציה
בריכה, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

פעוט כבן שנתיים טבע למוות בבריכה פרטית בחצר בית בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים הלל יפה במצב קריטי תוך כדי פעולות החייאה אך הוא נפטר.

חובש רפואת חירום במד"א טומס בייטלמן סיפר: "כשהגעתי למקום הובילו אותי לחצר הפנימית של הבית. הפעוט שכב מחוסר הכרה סמוך לבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלתי בביצוע פעולות החייאה.

יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ שהגיע גם כן למקום המשכנו את הטיפול הרפואי המתקדם ופינינו אות הפעוט במצב קריטי לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".

דקות אחר כך דווח על פעוטה בת שנה שטבעה בבריכה פרטית בבית באשדוד. היא פונתה לבית החולים אסותא בעיר במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת.

היום דווח כי צעיר בן 20 מעיסאוויה שבמזרח ירושלים, טבע אחר הצהריים (שבת) למוות בבריכה התחתונה שבנחל זוויתן ברמת הגולן. מהמשטרה נמסר כי הצעיר הגיע למקום עם שלושת חבריו כדי לבלות בנחל זוויתן. בשלב מסוים הוא קפץ לנחל - ונעלם.

לפני נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 107 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות שלושה ילדים. בשנה שעברה טבעו למוות 18 ילדים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבות מים קובעים בכל רגע מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בריכות ביתיות יש לגדר ולקבע שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".