ילדים חרדים, אילוסטרציה
ילדים חרדים, אילוסטרציהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ארגון ‘בצלמו’ שיגר הבוקר (א') מכתב ליו”ר הרשות השנייה ולשר התקשורת לאחר שלטענתו ערוץ 13 הציג על המסך תמונות של ילדים חרדים במהלך הדיווח על התפרצות הקורונה בגימנסיה העברית.

לדבריו, השתמע מהכתבה כאילו הם המפיצים את המחלה בשעה שהסיקור כלל לא עסק בהתפרצות קורונה בחינוך החרדי.

“בסוף השבוע הועלתה כתבה נרחבת על התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה. הכתבה עלתה לאור התפרצות שהחלה בתיכון גימנסיה העברית בירושלים. מדובר בתיכון חילוני לחלוטין. המשתתפים דנו בעניין בארוכה", נאמר במכתב שפורסם ב'חרדים 10'.

"אולם לאורך כל הכתבה רצה במרקע תמונה ענקית של ילדים חרדים לומדים בתלמוד תורה וברקע המילים ‘התפרצות מחודשת של קורונה’. אין כל ספק שהיה כאן ניסיון ברור לקבוע מי אשם בהתפרצות. בנוסף כל מי שרק ראה תמונה זו ללא שנחשף לכתבה הבין לבד ששוב החרדים אשמים. נדגיש: תמונה שווה אלף מילים, אז אלף מילים מאשימות נתלו פה כנגד החרדים".

"זה מצטרף להסתה של רינה מצליח נגד החרדים לפני חודשיים, אותה הסתה שקיבלה גיבוי מלא מהמערכת. אותה הסתה שטרם נענתה עד כה!".

את דבריו חתם הארגון בדרישה להשית קנס משמעותי על כלי התקשורת. "אני קורא לכם להטיל עליהם קנס משמעותי, הן על פגיעה חמורה זו והן על דבריה של רינה מצליח".

חדשות 13 התנצלו על התקלה: "ביום שישי במשדר המיוחד שודרה בטעות תמונה של ילדים חרדים, לאורך 5 שניות, בהקשר של הגימנסיה והתפרצות המגפה.

ראשית אנו מתנצלים על התקלה, מדובר בטעות אנוש. התמונה שהוצגה הייתה חלק מרצף של תמונות מתוך מאגר מתקופת הקורונה שהופיעו על המסך לשניות בודדות וביניהן גם תמונות של ילדים חילונים, בליינים ירושלמים מצטופפים, אזרחים בחוף הים וכדומה.

עם זאת היא בהחלט הוצאה מהקשרה ואנו מתנצלים על כך. אין בכוונתנו לרמז על אמירה כזו או אחרת ויודגש כי כבר אמש, כשנודע לנו על התקלה, הנושא טופל במערכת החדשות".