​​​​​​​סצנת הטראנס מתחממת במגזר

איציק דדיה יוצא לדרך חדשה, כניסת מוזיקת הטראנס-פופ למגזר החרדי והצמד שכובש את 'יוטיוב', ועדיין לא את הבמות.

עוזיאל סבתו , ח' בסיון תש"פ

מוזיקה
מוזיקה
צילום: karandaev | iStock

אנא | איציק דדיה ומאט דאב | חדשיר

כמו הווצאפ והאינטרנט, גם התחום הפופי-טראנסי חדר בשנים האחרונות את החומה הקשוחה של המגזר החרדי, באפקטים רגועים ובמילות קודש וחצי קודש, אבל לא נדיר להאזין היום לאחת מתחנות הרדיו החרדיות ולשמוע קצב מועדוני תפילתי שיושב על הביט עם אותו השיר מהתחנה הסמוכה, הלועזית או הישראלית-חילונית.

מאט דאב הוא אחד מיוצרי המוזיקה האלקטרונית המוכשרים בעולם היהודי, את איכויותיו המוזיקליות אפשר להעריך בקלות בהאזנה לחדשיר שלו, יחד עם איציק דדיה, ורק להתפעל.

מלבד השירה, העיבוד והלחן המעולים, 'אנא' הוא להיט פופי-טראנסי 'ככל העמים', שעם מילים אחרות ובשפה אחרת, יכול היה בקלות לככב באחד המצעדים בארצות הברית ובאירופה. הבעיה עם 'אנא' היא בעיקר דלותו הלירית ואורכו שבקלות ניתן היה לקצץ בשליש ודבר לא היה נפגע.

עבור דדיה מדובר בשיר שני בלבד, מאז נפרד ממנהלו המיתולוגי ומי שגילה אותו לעולם, דוד פדידה. במהלך כואב, לאחר התפצלות דרכי השניים, נמחק לדדיה עמוד היוטיוב האישי ובו אינסוף להיטים ומיליוני צפיות, וכעת נעמד דדיה על רגליו, מגייס את מיתרי קולו הייחודיים ומנסה לעלות עצמאית אל דרך המלך, זו שהייתה סלולה תחת רגליו כל משך חייו המוזיקליים.

הצלחות!

יא סאלאם | שרולי ונתנאל | קליפ

אחד השילובים המרתקים בסצנת הפופ החרדי הוא שרולי ברונכר ונתנאל ישראל, שני חברים מוכשרים שלפחות בכל חודש משחררים שיר חדש, גרסת כיסוי ללהיט קיים או קליפ בגרוב מושקע.

קהל היעד של שירי הצמד המצליח צעיר, ואליו גם מכוון מסר החדשיר, 'יא סאלאם' – פירגון לאלה העולים על הדרך להעצמה אישית ולהגשמת חלומות. בהמשך ל'אנא' של דדיה, גם הצמד מאתגר את השיח המוזיקלי המגזרי, ולא בפעם הראשונה, ולעת עתה שרולי ונתנאל מככבים בעיקר ברשתות החברתיות, ב'יוטיוב' – שם יש להם מעל לאחד עשר מיליון צפיות וברחבי המרשתת, יחסית להצלחתם הוירטואלית המסחררת כמעט לא רואים אותם על הבמות ובפסקול הממוסד של תחנות הרדיו והטלוויזיה השונות.

אחד מהשניים, או שהצמד יתמסר לסגנון החרדי, או שהמחיצות הדקות שעדיין נותרו מההקפדה הדתית על אווירה מוזיקלית ספציפית, יתפוררו. הרווח יהיה של כולנו.