יהודית קצובר ונדיה מטר
יהודית קצובר ונדיה מטרצילום: באדיבות המצולמות

הנשיא טראמפ, סגנו מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו והשגריר פרידמן דיברו רבות על זכויותיו ההיסטוריות של העם היהודי בארצו, ומתוך כך על חוקיותה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

אמירות ערכיות אלה סותרות מכול וכול את מתווה תוכנית המאה שאותו ממשל ממש מקדם בלהט. מתווה זה אינו אלא עסקת פשרה שבה יחולק חלילה השטח, והחוק הישראלי יחול רק על 30 אחוזים משטחי יהודה, שומרון והבקעה, בעוד 70 האחוזים הנותרים ייועדו להקמת מדינה פלשתינית.

אם, כפי שהאמריקנים בעצמם אמרו, לעם ישראל יש זכויות היסטוריות על 100% מהשטח, למה מגיע לערבים 70%? מניין צץ הפער בין ההצהרות הערכיות הנכונות לבין היישום בתוכנית עצמה?

השגריר פרידמן חוזר ואומר שלא הגיוני שישראל תוותר על בית אל, שילה וחברון, כפי שארה"ב לא תוותר על פסל החירות. ומה עם שכם, כבוד השגריר? שכם קדושה לעם ישראל הרבה יותר מכפי שפסל החירות קדוש לכם האמריקנים, ובכל זאת אתם מצפים מאיתנו שנוותר עליה?

הטענה שרוב השטח מגיע לרוב האוכלוסייה, כלומר לערבים, משוללת יסוד והיגיון. מאחר שגם הנשיא האמריקאי וגם החוק הבינלאומי מודעים לזכויותיו ההיסטוריות של העם היהודי על ארצו, אין כל ערך לשאלת רוב ומיעוט. העובדה שגורמים זרים השתלטו על ארצנו בשנות הגלות אינה מעניקה להם כל זכות, גם אם כרגע הם הרוב.

הכרה בזכותם של הפולשים ששדדו את הארץ מיושביה הטבעיים, היא פגיעה אנושה במוסר ובצדק. הכרה שכזו ממשיכה להצית את תקוות הפולשים הערבים להשיג עוד ועוד על ידי טרור, עד לדחיקתנו אל הים, וממנו הלאה, בחזרה לארצות הגלות. הם אינם מסתירים את כוונותיהם. הן גלויות על השולחן.

עלינו להחיל ריבונות על כל יהודה ושומרון, ללא זיקה לתוכנית המאה. עיון בתוכנית טראמפ מגלה שמטרתה הקמת מדינה פלשתינית, עם מגבלות. אך ברור שבתום עידן טראמפ מה שיישאר מהתוכנית יהיה מדינה פלשתינית, בעוד המגבלות יתאיידו. על חברי הכנסת והשרים הימנים להסיר את סוגיית המדינה הפלשתינית מן השולחן. אין לשום ישות מדינית זרה זכות על ארץ ישראל.

על ישראל לפעול על פי האינטרסים שלה בלבד. אסור לכרוך את הריבונות בפשרה מדינית מסוכנת. אסור למדינת ישראל להגביל את ההתיישבות היהודית ולהקפיא את ההתרחבות הנדרשת לקראת קליטת מאות אלפי עולים חדשים מרחבי העולם ולקראת צמיחת העם היושב בציון. בקרוב נידרש בעזרת ה' לפיזור אוכלוסין ולהקמת ערים ויישובים חדשים (עיינו בתוכנית תמ"א 100 של תנועת הריבונות, המופיעה באתר 'ריבונות').

יום החלת ריבונות ישראל על כל יהודה ושומרון יהיה יומה השביעי של מלחמת ששת הימים. בהחלת הריבונות ובמימושה תסתיים המלחמה ההיא, עם קביעת הסטטוס האמיתי של ארץ ישראל כארצו של העם היהודי.

הכותבות עומדות בראש 'תנועת הריבונות'