יועז הנדל
יועז הנדלצילום: דוברות

אפתח בנושא המדיני:

אחת הבעיות הגדולות של מדינת ישראל ב-52 השנים האחרונות היא חוסר היכולת שלנו להגדיר מה אנחנו רוצים מאיו"ש.

בעיני הדבר הנכון הוא ניהול סיכונים שמרני. צמצום הסכסוך ללא מחשבות שווא על פתרון מהיר. אחד הצעדים החשובים הוא הגדרת הגבולות של המדינה. הבקעה כגבול מזרחי, לצד הערבה ועמק הירדן. בהגדרה ולא בערפול של מילים.

האינטרס הציוני היה מאז ומעולם מקסימום שטח עם מינימום אוכלוסייה פלסטינית. איפה שמחילים את החוק כולם יהיו אזרחים. בניגוד לשמאל הישראלי בעיני קווי 67 הם אסון וסכנה לעתידה של ישראל ולכן החשיבות של החלת החוק על בקעת הירדן – קביעת גבול מזרחי- ואזורים נוספים, כמו גוש עציון, אריאל, מעלה אדומים וכמובן הבקעה - כולם אזורים שנמצאים בהסכמה רחבה בקרב הישראלים..

את הדברים האלה אני אומר לאורך שנים, כולל בשלושת מערכות הבחירות האחרונות. ואני מקווה שיש בידינו הזדמנות לקדם זאת.

בפוליטיקה:

אין לי כוונה לבקר את המבקרים, כשר התקשורת אני מכיר בחשיבות הביקורת על הממשלה. בדמוקרטיה יש איזונים ובלמים.

תפקידי לספר על ההצלחות. למרות חריקות אני מזהה אנשים שעובדים בכל הכוח בקואליציה.

לומדים לעבוד יחד ובעיקר לזהות איפה אפשר לסייע במשבר הכלכלי והבריאותי שאנחנו בעיצומו.

היו שמיהרו לנפנף את הקורונה כאיזה ספין. הם מנותקים, זה משבר אמיתי שצפוי לצערי ללוות אותנו.

לממשלת אחדות יש את הכלים לעשות זאת.

זה לא הופך את כולם לאחד.

אני תומך בגישה המדינית של נתניהו אבל מתנגד מוחלט לתפיסה הלא ממלכתית שלו. יהיו מחלוקות גם בהמשך, אבל אעשה הכל כדי שהצדדים בממשלת האחדות יצליחו לעבוד בשיתוף פעולה.

במשרד התקשורת:

אין באמת מאה ימים של חסד במשרד כזה. ההחלטות כבר על השולחן ואין בררה אלא להעמיק ולדעת במה עוסקים.

גיליתי אין ספור הזדמנויות לקדם ולשנות. כל יום חשוב. כל יום זו זכות גדולה. בכל יום אפשר לדחוף עוד את התשתית החברתית, הכלכלית והמדינית של ישראל, ואני מתחייב שהאורות ברחוב יפו 23 בירושלים יישארו דולקים כדי שנשלים כל מה שאפשר.

1. בחודשים הקרובים תראו, אני מקווה, הרבה מאוד תהליכים במשרד. חשוב לי לומר שזו תוצאה של עובדים מקצוענים ומסורים. שרי תקשורת קודמים שהנביטו חלק מהתהליכים. וצוות לשכה רציני שסרגל המאמצים שלו נשבר והוא עובד בנוהל אדמה בוערת.

2. קו המחרשה וקו הסיב, הם קו הגבול. אני מעריך שתוך זמן קצר יתחילו תושבי מדינת ישראל להנות ממהירות גלישה גבוהה דרך סיבים אופטיים. מקומות שגולשים במהירות של 200 מגה או 40, כמו במושב שלי, יגיעו בסוף התהליך למהירות של אלף. זו המהפכה הראשונה ואני אעשה הכל כדי שתתרחש.

ההנחיה שלי כשר התקשורת היא לעשות זאת במקביל, אזורים בהם יש הגיון כלכלי (בנייני קומות) ואזורים שהם אינטרס לאומי כמו גבולות המדינה.

זה דורש כמה החלטות ומהלכים שלי. אני מתכוון שזה יקרה ומעודד כל חברה שמגיעה לאזורים האלה. השבוע אציין לטובה את פרטנר שפרסו באילת ואת IBC שפרסו בשיכון ו׳ בבאר שבע.

3. באותו עניין קיימתי השבוע את הסיור הראשון שלי כשר.

• התחלתי בתל שבע עם מסר ברור.

נדרשת משילות שכוללת יציבות. משילות עם אכיפת חוק, חינוך מתקדם, הסדרת בנייה ותשתיות תקשורת מתקדמות.

כדי שתהיה תחרות על האזרחים הבדואים, צריך שחברות ידעו שהתשתיות שלהם מוגנות.

הדרישה המוצדקת מאין כמוה של התושבים בתל שבע לשירותי תקשורת מתקדמים כמו בשאר חלקי הארץ היא בעיני מתכון לשיתוף פעולה בכלל הנושאים והצרכים. הרגשתי שראש המועצה עומאר אבו רקייק בא לעבוד. כשר התקשורת אעשה הכל כדי שילד ברהט ובתל שבע יקבלו תשתיות מתקדמות כמו בתל אביב. האחריות לכך היא של ממשלת ישראל אבל גם של המנהיגות המקומית.

אני איתם ברצון לקדם את האזור והאזרחים. בכלל, הגיע הזמן שנתייחס ברצינות לשילוב האוכלוסייה הערבית דרך תהליך ישראליזציה שכולל זכויות וחובות. חינוך ותשתיות, חוק וסדר. לשני הצדדים יש אינטרס לכך, רק לפוליטיקאים מסוימים יש אינטרס הפוך.

• מרכז הסייבר – סטארט אפ ניישן במיטבו, תענוג לראות את החדשנות בלב בירת הנגב. משרד התקשורת פועל בין היתר מתוך מערך הסייבר הלאומי כדי להבטיח את ביטחון התשתיות, חברות התקשורת והנכסים הישראלים. קיבלתי סקירה מקיפה כחבר קבינט מראש מערך הסייבר יגאל אונא ואחרי זה סיור עם שאר אנשי הצוות. בכוונתי להתמקד בנושא. זה אתגר אסטרטגי למדינת ישראל.

• משם עברתי למכינת שדה בוקר. לשיחה עם החניכים על מנהיגות ופוליטיקה ואחרי זה לסיור ברמת הנגב עם ראש המועצה ערן דורון. יש מעט מאוד תושבים במועצה ואין לכאורה כוח פוליטי אבל יש המון המון ציונות.

דתיים וחילונים שמקימים קהילות מעורבות, קיבוצים ומושבים, עובדי אדמה ואנשי חינוך.

חקלאים שעובדים בפתחת ניצנה הם השליחים שלי ואני מרגיש שאני השליח שלהם. הצלחנו לטפל בכמה אתגרי תקשורת שקיימים במקום. החברות יודעות שיש לי עניין מיוחד בישובים שגרים בגבולות המדינה וכפי שציינתי אני מתכוון שתהיה להם תקשורת מתקדמת. הם הנחשון בן עמינדב.

4. שמים סוף למסרונים מזויפים ולהטעיית האזרחים - השבוע הוצאנו לפועל את חסימת הפרצה שאפשרה לשולחי מסרונים להתחזות לאחרים ע"י שימוש במספר הטלפון של אזרחים. צריך לומר תודה לדודי אמסלם שהתחיל במהלך. זו יוזמה התחלתית, וצריך לסגור את כל הפרצות של מסרונים מזויפים.

5. סבב הפגישות השבוע כלל את ראשי החברות ובעלי העניין בתחום התקשורת (מנכ"לית הוט ומנכ"ל תאגיד השידור). כפי שכבר ציינתי, דלתי תהיה פתוחה לכולם, תמיד בשקיפות. מטרת העל היא הגברת התחרות בשוק, עידוד פרישת תשתיות מתקדמות בדגש על גבולות הארץ, מיקסום התועלת לצרכנים והתאמת הרגולציה לתנאים המשתנים של שוק התקשורת בישראל.

6. מכרז דור 5 - אתמול נסגר בשעה טובה שלב הגשת הצעות הבסיס למכרז דור 5. זה היה יום חשוב. אנחנו בפתחה של מהפכה טכנולוגית חדשה. טכנולוגית הדור החמישי תאפשר שימוש ביישומים חדשניים בתחומי הבריאות, החברה, הנגשת הידע, החקלאות, ההתיישבות הכלכלה והתעשיה. למכרז יש השלכות מדיניות וביטחוניות ובעיקר פוטנציאל אדיר לקדם ולפתח את מדינת ישראל. אני ער לחששות, לדיסאינפורמציה והטענות הקונספירטיביות. אני מתחייב להקשיב לכל טענה ולאפשר פתיחות מחשבתית. ביררתי קצת השבוע וגיליתי שלפני הדור השלישי היו טענות קשות יותר. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת כך מתברר יותר.

7. ברמה האישית עדיין לומד לתמרן בין הכריכים של הילדים, קטשופ שמשפריץ מהטוסט לחליפה (אני מאלף את עצמי להתלבש בהתאם לעצות), מתי שהוא זה יראה טבעי יותר.

שבת שלום