יועז הנדל
יועז הנדלצילום: דוברות

שר ירושלים הרב רפי פרץ פנה הבוקר (שלישי) אל שר התקשורת יועז הנדל בבקשה להעביר את משרד התקשורת לירושלים, מבלי לדעת שהמשרד כבר שוכן בבירה מאז קום המדינה.

״הרב רפי שלום. שווה לברר. מוזמן ללשכתי ברחוב יפו 23, ירושלים. ליד חומות העיר העתיקה, שם ממוקם משרד התקשורת עוד מימי קום המדינה. גם לגבי המחלקות שעדיין פועלות בת״א, כבר סוכמה העברתן לירושלים מול מנהל הדיור הממשלתי״, כתב הנדל.

השר פרץ הגיב בטוויטר ''יועז, תרתיח מים אני בדרך. דובר על יחידות המשרד. נברך כשתעביר אותן לירושלים''.

מוקדם יותר כתב הרב פרץ להנדל: "בשנים האחרונות נעשו ניסיונות להעברת יחידות של משרד התקשורת מתל אביב לירושלים, אולם אלה טרם צלחו", כתב פרץ בפתח מכתבו להנדל.

''סבורני, כי החודשים האחרונים, בהם מתמודד העולם כולו עם משבר גלובלי המחייב ריחוק חברתי, הוכיחו לכולנו כי ניתן לנהל, לפעול ולקדם, גם ללא סמיכות פיזית והתקופה בה אנו חיים מאפשרת פלאים טכנולוגיים המקלים עלינו ליצור קשר, גם ממרחק. אודה לך אם תפעל למקם את כל יחידות משרדך בירושלים, לצד מוסדות השלטון המרכזיים של ישראל", הוסיף השר פרץ.

פנייה דומה העביר הרב פרץ לשרה לנושאים אסטרטגיים והסברה אורית פרקש הכהן, "במהלך כהונת הממשלה הקודמת פעל המשרד מתל אביב, לאור בקשת הנהלת המשרד הקודמת להתחשב בצורך בשיתופי פעולה עם גופים השוכנים בה, וממנה הוא ממשיך לפעול גם כיום", כתב פרץ.

''אני מאמין, כי ישנה חשיבות רבה לכך שהמשרד ימשיך לפעול, לארח מובילי דעה מהעולם ולהוביל תהליכים גלובליים מעיר הבירה, שכן מיקום משרדי הממשלה בבירה הוא מסר חשוב לעולם, לכשעצמו. אודה לך אם תבחני מחדש את מקום מושבו של המשרד בירושלים, לצד מוסדות השלטון המרכזיים של ישראל", הוסיף יו"ר הבית היהודי.