פגישה ראשונה
פגישה ראשונהiStock

בימים הקרובים ייחשף המיזם החברתי החדש - "פרויקט 252", הנותן מענה לדרישה העולה מהשטח: ללמוד מן היסוד את תחום הזוגיות וההכנה לחיי נישואין.

לקראת חשיפת הפרויקט שוחחנו עם כמה רווקים מהמגזר, ששיתפו אותנו בתחושות המורכבות של רווקות מאוחרת וחווית הפגישות שרובן נגמרות ללא תוצאה.

ציפי מור (שם בדוי) עוסקת במשך 14 שנים בחיפוש בן הזוג שלה. "בגיל 18 נכנסתי לעולם השידוכים, ויצאתי עם למעלה ממאה בנים". ציפי, כיום בת 32, למדה באולפנה ידועה במרכז הארץ. "לא גדלתי עם בנים ולכן היה לי קצת קשה להכיר. כמובן שקיבלתי הצעות, ונרשמתי גם לפרויקטים של שידוכים. אבל עיקר הבעיה שלי זה חוסר יכולת העמקה בקשר". מסבירה ציפי.

"הבנתי את זה בשנתיים האחרונות, אחרי למעלה מעשור שלא הבנתי למה אני נשארת רווקה. אני נפגשת עם בחור כמה פגישות, אבל משהו נתקע ולא מתקדם", הוסיפה.

י' מישיבת 'מרכז הרב' בירושלים מצטרף לדברים: "התחלתי לצאת לפני כמה שנים, וידעתי בדיוק מה אני מחפש. חשבתי שאם רק יציעו לי 'את האחת', מהר מאד אקים בית". את י' אנחנו תופסים תוך כדי שהוא מלווה חבר לכותל, ביום חתונתו.

איך התחושה?

"עין דומעת ולב שמח", עונה י', "אני שמח בשביל חבר שלי, וזה גם נותן לי תקווה שיגיע זמני. יחד עם זאת, ההערות של החברים מציקות. אני מספיק רוצה להתחתן וההערות האלו לא מוסיפות דבר".

"יצאתי לכמה עשרות פגישות, אבל הפגישות לא תמיד היו טובות, לא היה חיבור. הרגשתי לפעמים שמציעים לי בנות לא רלוונטיות, וכשפסלתי – כעסו עליי. בפגישות שכן היו רלוונטיות, הרגשתי שאני לא יודע איך להתחבר לבחורה שאני נפגש איתה", הוא משתף.

פרויקט 252 נולד לאחר שצוריאל גביזון (32) נפגש עם 252 בנות עד שלבסוף התחתן. הוא הבין כי עיקר בעיית הרווקות אינה כמות ההצעות אלא דווקא היעדר כלים ועקרונות שיאפשרו לרווק\ה לקבל החלטות נכונות ולהתקדם לקראת הקמת בית.

המיזם החברתי "פרויקט 252", עתיד להיחשף במלואו בימים הקרובים, ולתת מענה לרווקים ורווקות ממקום חדש ומקורי שלא נוסה מעולם. הירשמו כאן לקבלת פרטים נוספים >>>