עקיבא נוביק
עקיבא נוביקצילום: יחצ

לבית המשפט השלום בירושלים הוגש כתב הגנה בתביעתה של עובדת בלשכתו של שר הפנים אריה דרעי נגד כתב חדשות 13 עקיבא נוביק.

מדובר באישה שהופיעה בישיבת בלוק הימין יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולטענתה נפגעה מסטורי הומוריסטי שפרסם נוביק באינסטגרם שלו שבו היא מצולמת עם הכיתוב "יפה בעיני שחנין זועבי מתעלה על המחלוקות האידיאולוגיות ומגיעה לישיבת מפלגות הבלוק", זאת בשל הדימיון החזותי בין התובעת לבין חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי (הרשימה המשותפת).

בתביעה נכתב: "אין צורך להכביר במילים על הפגיעה בתובעת, אישה דתייה עובדת מדינה, כאשר היא מדווחת לחברת הכנסת לשעבר זועבי, אשר מזוהה בעיני רבים מאוד כאנטי ציונית וכמי שחותרת תחת עקרונות מדינת ישראל וקיומה".

כתב ההגנה המלא

בכתב ההגנה שהוגש בשמו של נוביק באמצעות עורכת דינו ליעד ורצהיזר נכתב כי "השאלה המרכזית המונחת בפני בית המשפט הנכבד היא, האם הבעת דעה, לפיה התובעת דומה – דמיון פיזי בלבד – לחברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, יש בה כדי להשפיל או לבזות את התובעת, בעיני האדם הסביר, באופן המצדיק פיצוי".

"מדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית, רצופת כזבים וחסרת כל בסיס משפטי, אשר מונעת אך ורק מבצע כסף. הנתבע, אשר מפעיל חשבון אינסטגרם אישי, הומוריסטי באופיו, נתקל בתובעת בישיבת מפלגות "בלוק הימין", וסבר שהיא מזכירה – מבחינה פיזית – את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי. הוא העלה לחשבון האינסטגרם שלו את תמונתה, בליווי הכיתוב "יפה בעיני שחנין זועבי מתעלה על המחלוקת האידאולוגית ומגיעה לישיבת מפלגות הבלוק".

בכתב ההגנה מודגש כי "בעוד שאין חולק שלזועבי מיוחסת התנהלות שלילית, לפחות בקרב ציבור מסוים, בוודאי שלא ניתן לומר כי המראה החיצוני שלה, כשלעצמו, נושא עמו מטען שלילי כלשהו. לפיכך, אין בהשוואה זו – המתייחסת למראה החיצוני בלבד – כדי להשפיל או לבזות את התובעת".

בנוסף צויין כי התמונה הוסרה כעבור כעשרים דקות מעת פרסומה, "מכיוון שלנתבע לא היה רצון או כוונה לפגוע בתובעת, הוא מחק מיד את התמונה, ולאחר מכן אף ניגש לתובעת, סיפר לה את שארע, הסביר שמדובר בהלצה ושבוודאי לא התכוון לפגוע, התנצל בפניה, ואף הציע לפרסם התנצלות פומבית. התובעת סרבה. הנתבע פנה אליה מספר פעמים נוספות והציע שוב לפרסם התנצלות פומבית, בנוסח שתבחר התובעת, אולם התובעת התמידה בסירובה, ובחרה להגיש תביעה זו".

"המסקנה היחידה מהתנהלותה של התובעת היא, שמדובר בתביעה שהוגשה שלא בתום לב, תוך ניצול לרעה של ההליך השיפוטי והשחתת זמנו של בית המשפט הנכבד, וכל כולה ניסיון פסול להתעשר על חשבון הנתבע".