תלמידה. אילוסטרציה
תלמידה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

שנת הלימודים 2020 הסתיימה ולא רבים יודעים שהתלמידים מבוטחים גם כשהם בבית ובחופש הגדול.

עורך הדין שי סולטן, המתמחה בדיני נזיקין, מסביר לערוץ 7 מדוע חברות הביטוח מעדיפות שלא תכירו את הנושא.

"מדינת ישראל מבטחת כל ילד מגיל 3 עד 18 והוא מקיף כל תאונה שחלילה קרתה לילד הן במוסד הלימודים, הן בחופשה ואפילו אם היה עם הוריו ומשפחתו בחו"ל. הביטוח הזה נותן סוג של מענה ופיצוי לילד ולהורים – ויש אינטרס של חברות הביטוח וגורמים נוספים שהציבור לא ידע מזה. לנו חשוב שהציבור ידע היטב את הזכויות שלו".

אם מתרחש אירוע כזה ורוצים לממש את הפוליסה, למי פונים?

"לחברת הביטוח שמבטחת את התלמידים באותה שנה. בכל פעם זו חברה אחרת. מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני כן כדי להימנע מסתירה מיידית של התביעה ואמירה אוטומטית של חברת הביטוח שאין כיסוי. ככל שחברת הביטוח דוחה את תשלום הכיסוי, אין שום סיבה שלא לגשת להליך משפטי ולתבוע פיצוי המגיע לכל תלמיד שנפצע".

למה חברות הביטוח לא רוצות שנדע שהפוליסה הזו קיימת עבור כל ילד?

"יש המון תלמידים במדינת ישראל ואם כל אחד מהם שיפצע וייגרם לו נזק יתבע, חברת הביטוח תצטרך לשלם לו תגמולים. הסיכוי שילד בן 3 עד 18 ייפצע הוא גבוה יותר מאשר סטודנט שיושב כל היום ולומד. חברות הביטוח רוצות להקטין את הסיכון שלהם ולכן לא כל ההורים יודעים שקיים ביטוח כזה. היתרון הוא שגם כאשר פונים לעורך דין בשלב מאוחר, תקופת ההתיישנות של פוליסת ביטוח תאונות אישיות היא שלוש שנים אחרי גיל 18. אם האירוע קרה כשהילד היה בן 10 הוא יוכל להגיש תביעה עד שיגיע לגיל 13".